Nižji prihodki so po oceni Božiča posledica zaustavitve proizvodnje januarja in februarja lani v enoti namiznega stekla zaradi namestitve nove peči, vrednost te naložbe pa je znašala sedem milijonov evrov. Dodana vrednost na zaposlenega je lani znašala skoraj 32.000 evrov.

Steklarna Hrastnik je lani ustvarila 3,8 milijona evrov poslovnega izida pred obrestmi in davki (Ebit), kar je po Božičevi oceni najboljši izid v zadnjih 10 letih. Leta 2012 je Ebit znašal 2,4 milijona evrov. Lanski dobiček pred obrestmi, davki in amortizacijo pa je porasel za 1,3 milijona evrov na 8,2 milijona evrov.

Po prvih ocenah je Steklarna Hrastnik, ki je lani ukinila nedobičkonosne programe, v prvem četrtletju letos ustvarila dobrih 13 milijonov evrov prihodkov, kar je za 7,1 odstotka več kot v lanskem primerjalnem obdobju, dobiček iz rednega poslovanja pa je porasel za 11-krat na 1,4 milijona evrov. Letošnji prihodki steklarne, ki je bila od junija do novembra v postopku prodaje, potem pa je njen lastnik Igor Lah ta načrt opustil, naj bi porasli za sedem odstotkov, dobiček pa bo predvidoma znašal štiri milijone evrov.

Med letošnjimi večjimi naložbami je rekonstrukcija B peči za proizvodnjo steklenic, vrednost naložbe, ki zajema tudi obnovo proizvodnih linij in bo izvedena avgusta in septembra letos, pa je ocenjena na osem milijonov evrov. Življenjska doba nove peči je 10 let, kar je eno leto dlje od obstoječe peči.

Večja kakovost

Cilji naložbe v novo talilno peč so povečanje zmogljivosti in kakovosti steklenic, večja učinkovitost proizvodnje, energetska učinkovitost, skrb za okolje in sprejemanje naročil novih, neposrednih kupcev. Pred kratkim je steklarna posodobila tudi avtomatsko kontrolno linijo, naložba pa je znašala milijon evrov.

Steklarna Hrastnik je že izvedla nekatere ključne spremembe v poslovanju, ki so ji prinesle prodor na nove trge, povečanje donosnosti prodaje, zvišanje cene stekla na kilogram za tri odstotke, oblikovanje maloprodaje za Slovenijo, 46 novih velikih kupcev, nov projekt za Disneyland Pariz ter dogovor s prestižnimi hotelskimi verigami.

Na ameriški in britanski trg je steklarna vstopila s prilagojenimi izdelki, nove trga odpira tudi s pivskimi kozarci. Vseh šest albanskih pivovarn steklarna tako oskrbuje s tovrstnimi kozarci. Družba je uvedla tudi nove izdelke, denimo cvetličarski program, pogrebne žare in ročno pihane promocijske steklenice.

Božič ocenjuje, da so utrdili položaj vodilnega svetovnega proizvajalca butičnih steklenic, proizvajali bodo tudi steklenice za Elit vodko, postali pa so še certificirani dobavitelj za zahtevne steklenice za Bacardi za najzahtevnejše projekte.

"Proizvodnja na embalažnem programu je polna do konca leta," je še dejal Božič.