Kot je za srbski časnik Kurir povedal Papović, bo imel Agrokor z Mercatorjem in Ideo, ki je trgovinska veriga Agrokorja v Srbiji, v lasti več kot 40 odstotkov trga, v velikih mestih pa še veliko večji tržni delež. Zato bo morala srbska komisija za konkurenco ugotoviti, če nemara pri tej povezavi v Srbiji ne bo prišlo do omejevanja konkurence.

Nekdanja direktorica srbskega varuha konkurence Dijana Marković Bajalović je že namignila, da bi lahko prišlo do težav. V primeru Agrokorja in Mercatorja imamo horizontalno in vertikalno koncentracijo, saj se združujeta dve trgovinski verigi in proizvajalci hrane. To pa lahko privede do tega, da bi lahko združena Mercator in Agrokor lahko omejevala prodajo tujega blaga in bi prodajala predvsem blago Agrokorja in njegovih hčerinskih družb.

Odprodaja lokacij na Hrvaškem in v Srbiji?

Komisija bo morala pregledati mikrolokacije in mesta, kjer so Mercator, Roda in Idea zelo navzoči, je dejala Marković Bajalovićeva.

Omenjeno opozarjajo številni analitiki, ki pravijo, da v Agrokorju celo računajo, da bodo po nakupu Mercatorja zaradi regulatorjev prisiljeni odprodati številne lokacije, predvsem na Hrvaškem in Srbiji. S tem bodo "z razlogom" lahko prodali del nepremičnin in odpustili delavce, s tem pa poplačali del kupnine za Mercator.

Mercatorjeva uprava je pred meseci predlagala monetizacijo nepremičnin, s čimer bi dobila več sto milijonov evrov, tako pa bi močno izboljšali finančno sliko družbe. Vendar so nekateri lastniki ta proces zablokirali, s tem pa odprli vrata prodaji Mercatorja Agrokorja.