Tovrstne predstavitve so posebno priljubljene pri mladih podjetnikih, ki skušajo za svoje ideje pridobiti zagonski kapital. Investitorji ali poslovni angeli imajo redkokdaj več kot nekaj minut časa za poslušanje o idejah, ki so včasih obetavne, nekatere pa že v idejni zasnovi vsebujejo strateške napake. Z unčinkovito predstavitvijo se izognemo tudi neprijetnim vprašanjem s strani sogovornikov, kot so: »Zakaj od mene potrebujete 150 tisoč evrov, če ideja ni prinesla še niti 15 evrov?«

1. Manj je več

Polurni monologi in obširne razlage investitorjev ali potencialnih kupcev ne bodo prepričale. Verjetno je, da jih bodo od povpraševanja celo odvrnile. Svojo idejo poskušajte predstaviti v petih minutah ali manj, predstavitev pa naj vsebuje le glavne informacije. Če poslušalci v nekaj stavkih ne bodo razumeli bistva vaše ideje, je možnost, da jo bodo razumeli potencialni kupci, še manjša.

2. Bodite konkretni

Navdušenje in zanimanje bodo požele le konkretne številke in informacije. Zagonsko podjetje ali ideja, ki je ustvarila majhne prihodke je bolj zanimiva kot ideja, ki ogromne prihodke zgolj obljublja. Preden gremo v lov na veliko vrečo denarja, je idejo dobro testirati z minimalnim proračunom in prve prihodke ustvariti brez zagonskega kapitala ali z zelo malo denarja.

3. Pomembno je ostali na realnih tleh

Poslušalce je možno navdušiti z ambiciozno »veliko sliko« projekta, obenem pa je pomembno ostati racionalen. Sogovorniki predstavljalcev ne bodo jemali resno, če bodo slednji obljubljali rast dobička od 100 tisoč evrov na 50 milijonov evrov v treh letih. Investitorjem je potrebno dokazati, da razumemo delovanje trga. Za to se pogosto uporabljajo projekcije za najboljši, srednji in najslabši scenarij. Vsako projekcijo utemeljimo z dejstvi, preteklimi in sedanjimi podatki o uspešnosti, analizami trga ter logičnimi zaključki.

4. Varčnost je dobrodošla vrlina

V času brezglavega in neracionalnega zapravljanja je poslušalcem in osebam, ki nas zanimajo, potrebno dokazati, da znamo z denarjem ali drugim nefinančnim kapitalom pametno upravljati. Še posebno, če ta vložek ni naš, temveč si ga obetamo od drugih. V načrtih za trženjski in operativni proračun je vedno pametno pustiti prostor za popravke ali barantanje. Nikoli pa se ne prosi za velike plače ali druge neformalne ugodnosti.

5. Počasi se daleč pride

Preden zaprosimo za velike vsote denarja za financiranje 50 divizij ter stotih produkcijskih linij, je priporočljivo dokazati, kako dobro znamo upravljati, razvijati in prodajati en sam produkt ali storitev. Ne bojte se povedati, da bo vaša ideja sprva delala le majhne korake. V tem okviru je v zadnjem času postala zelo popularna filozofija »suhih« zagonskh podjetij ali tako imenovano »lean startup« mišljenje, ki za rastoča podjetja predvideva majhne stroške zalog in kratkih ciklov razvijanja produktov.

6. Nikoli se ne odločite biti najpametnejša oseba v prostoru

Pokažite vaše znanje in sposobnosti. Zavedajte pa se, da vaši sogovorniki morda vedo, česar vi ne. Vztrajanje pri svojih tezah, ki jih poslušalci ali sogovorniki z vprašanji ali mnenji izpodbijajo, pogosto ustvari prepad med predstavljalci in poslušalci. Kritiko ali mnenje je vedno pametno sprejeti z odprtimi rokami, če ta le ni zlonamerna.