Podjetju Traffic Design, dolgoletnemu Darsovemu dobavitelju in izumitelju cestninskega sistema ABC, je uspel nov dober posel.

Državni družbi za avtoceste je namreč zaračunal skoraj 87.000 evrov za popravke sistema, ki jih je moral vnesti po tem, ko se je vlada odločila za dvig stopnje davka na dodano vrednost z 20 na 22 odstotkov. To informacijo nam je včeraj potrdil Dušan Hočevar, predsednik nadzornega sveta Darsa, ki je o tem poslu od uprave zahteval poročilo. »Gre za velik znesek, zato smo zahtevali dodatna pojasnila,« je dejal Hočevar.

Zakaj je Dars podjetju, ki ga je njegov »oče« Tomaž Kastelic lani prodal nečaku Blažu Gostiši in njegovemu italijanskemu partnerju Satrel, sploh plačal toliko denarja? Kot je pojasnil Hočevar, je Traffic Design upravo »stisnil v kot«. Podjetje je namreč – tako pravi Hočevar – lastnik izvorne kode za programe, povezane s cestninjenjem in drugimi storitvami, zato Dars izvajalca ni mogel iskati z razpisom. Hkrati so se v Traffic Designu odločili podražiti urno postavko. »S 60 evrov so jo dvignili na 100 evrov in potem ponudili dva odstotka popusta. S tem smo se seznanili že na prejšnji seji, a se s tem nismo mogli sprijazniti,« je dodal Hočevar.

Nadzorniki so sicer včeraj ponovno stopili v bran članu uprave Darsa Tinetu Svoljšaku, ki po ugotovitvah inšpektorata za delo ob imenovanju na ta položaj ni imel predpisanih pet let delovnih izkušenj na vodilnih mestih. Razpravo o tem je od nadzornega sveta že pred dnevi zahteval Sod. »Dars že razpolaga z dvema pravnima mnenjema glede ustreznosti delovnih izkušenj gospoda Svoljšaka. O njegovi zamenjavi nismo razpravljali, saj je prav on najbolj zaslužen za velik napredek v preteklem letu pri upravljanju dolgoročnih posojil, s čimer je družba prihranila skoraj 20 milijonov evrov,« je dejal Hočevar, ki je sicer nadzornikom Darsa predsedoval že lani, ko so ti Svoljšaka izbrali za člana uprave.