Konzorcij podjetij Javna razsvetljava, Trevisan (Italija) in SPL (Avstrija) je v četrtek na ministrstvo za infrastrukturo in prostor vložil zahtevek za revizijo zoper dokumentacijo na 30 milijonov evrov vrednem razpisu za namestitev vodnikov in stikal voznega omrežja na progi Pragersko–Hodoš.

Za to se je odločil, ker na razpisu niso mogli oddati popolne ponudbe. »Gre še za enega v vrsti razpisov, ki onemogočajo tujim ponudnikom na enakopraven način sodelovati pri oddaji ponudbe, in to kljub prepovedi diskriminatornosti na podlagi nacionalnosti,« so zapisali v zahtevku. To so utemeljili z domnevnim zavajanjem pri obvestilu o nepodaljševanju roka za oddajo ponudbe, ki so ga nato na ministrstvu dejansko podaljšali. Prav tako so v konzorciju opozorili na spreminjanje razpisne dokumentacije.

Poročali smo že, da je ministrstvo s pojasnili, ki jih je v odgovorih na vprašanja potencialnih ponudnikov navajalo na portalu javnih naročil, mednje vneslo precej zmede. Sodelovanje na razpisu je tako dovolilo le ponudnikom, ki so izpolnjevali naslednje pogoje: da so v zadnjih petih letih uspešno izvedli vsaj dva gradbena projekta za gradnjo ali obnovo voznega železniškega omrežja, da so bila dela, ki jih ponudnik navaja med referencami, skupaj vredna vsaj 40 milijonov evrov, in da je bil vsaj eden od projektov dolg najmanj 80 kilometrov. To so ponudnikom na ministrstvu tudi med razpisnim rokom večkrat dodatno potrdili.

Toda le dober teden pred petkovim iztekom razpisa je ministrstvo na omenjenem portalu razložilo, da se drugi pogoj (o skupni vrednosti projektov, ki jih ponudniki navajajo med referencami) nanaša le na dva zahtevana projekta. Če so torej ponudniki pred tem morda računali, da bodo lahko kvoto zahtevanih 40 milijonov evrov napolnili z več referenčnimi projekti, je ministrstvo tik pred koncem razpisa eksplicitno določilo, da sta to lahko le dva. S tem so pot do razpisne zmage odprli konzorciju, ki ga vodi SŽ-Železniško gradbeno podjetje (ŽGP), katerega član je tudi irska gradbena multinacionalka Balfour Beatty, ki zahtevane reference ima.

»Bistveno je bila spremenjena ena od ključnih zahtev, to je velikost referenčnega projekta, na ta način pa se je popolnoma omejila konkurenca, saj se projekti gradnje, nadgradnje ali obnove vozne mreže v praksi izvajajo po projektih oziroma pogodbah za posamezne medpostajne odseke, to je v dolinah, dolžine od 8 do 12 kilometrov, zato tudi reference obstajajo za posamezne odseke,« je konzorcij poudaril v zahtevku za revizijo. Pisci so dodali še, da »v Sloveniji v zadnjih petih letih projekt v dolžini 80 kilometrov sploh ni bil izveden, podobno je v sosednjih oziroma primerljivih državah«. Na ministrstvu, kjer bi morali ponudbe odpirati v petek, so nam podatke o ponudbah, ki so jih prejeli, obljubili za danes.