Skupina Steklarna Hrastnik je lani ustvarila 48,6 milijona evrov prihodkov. To je dober milijon evrov manj kot leto prej, vendar generalni direktor Andrej Božič ocenjuje, da je rezultat glede na dva meseca izpada proizvodnje v Vitrumu, kjer so zamenjali talilno peč, izredno dober. Dobiček iz rednega poslovanja je znašal 2,8 milijona evrov oziroma dober milijon evrov več kot leta 2012. Božič za letos napoveduje vsaj štiri milijone evrov dobička, ki bo po njegovih ocenah rasel tudi v prihodnjih letih.

Po sanaciji, ki je trajala od leta 2009, so namreč stabilizirali poslovanje v vseh treh poslovnih enotah, tako da sta lani z dobičkom poslovala tudi Vitrum in Opal. Ob tem imajo še nekaj težav z razvojem novega izdelka, steklenih žar, in prodorom na trg, zato so bili v začetku leta primorani racionalizirati stroške in odpustiti 14 zaposlenih, vendar Božič poudarja, da gre za ljudi, ki so tik pred upokojitvijo, zato z odpuščanji niso povzročali večjih »socialnih pretresov«.

K rasti prodaje največ prispeva enota Special, kjer izdelujejo butične steklenice za drage pijače. Hrastniške steklenice tako polnijo z elitno vodko, škotskim viskijem in konjakom, postali pa so tudi certificiran dobavitelj za najzahtevnejše projekte Bacardija. Vedno bolj se uveljavljajo še na področju cvetličarskega programa, nad katerim se navdušujejo predvsem Japonci, in ekskluzivnih izdelkov za dekoracijo hotelov. »Podvojili smo prodajo v Veliki Britaniji, v teku so prve dobave v ZDA, odpirajo se možnosti za povečanje prodaje v Braziliji in Južnoafriški republiki. Trenutno sta dva sodelavca na sejmih v Indiji in na Japonskem,« je o tujih trgih povedal Božič in dodal, da ne podcenjujejo nobenega trga. Tako dobavljajo kozarce vsem šestim pivovarnam v Albaniji in podobno prodirajo na romunski, makedonski in hrvaški trg.

Zaradi dobrih poslovnih rezultatov so ustavili tudi prodajo Steklarne Hrastnik in je še dober čas ne bodo obudili, temveč se bodo posvečali razvoju novih izdelkov in utrjevanju položaja na trgu, pravi Božič. V ta namen bodo avgusta in septembra izvedli osem milijonov evrov vredno rekonstrukcijo B-peči za proizvodnjo steklenic, kar jim bo omogočilo nove tehnološke rešitve za povečanje zmogljivosti s 120 na 140 ton na dan. S tem se bo podvojila tudi kakovost stekla, je pojasnil Janez Tomažin, svetovalec za investicije in projekte. Nova peč bo omogočala tudi izdelavo novih, težjih in višjih steklenic, zato bodo v steklarni lahko začeli sprejemati nova naročila neposrednih (in najzahtevnejših) kupcev.