Komisija za nadzor javnih financ pod vodstvom Andreja Vizjaka (SDS) včeraj odgovorov na vprašanja glede domnevno spornih poslov Adrie Airways ni dobila, saj so se vodilni iz letalskega prevoznika opravičili, predstavniki države pa odgovorov na večino vprašanj niso imeli. Tem je komisija zdaj postavila rok – odgovore, tudi o podeljevanju cenovno ugodnejših vozovnic, med prejemniki katerih je bil, kot smo razkrili v Dnevniku, tudi minister za notranje zadeve Gregor Virant, zahtevajo do 31. avgusta.

Provizija za iskanje kupca

Komisija zahteva tudi podatke o tem, kdo je v imenu države podpisal pogodbo s švicarsko družbo Barons, ki pomaga iskati kupca za Adrio. Kot je včeraj potrdil Robert Biček iz Slovenske odškodninske družbe (Sod), pristojen za upravljanje državnega deleža v Adrii, Baronsu provizija pripada tudi, če Adrii ne uspe najti kupca. Kolikšna je ta provizija, Biček ni razkril, meni pa, da je švicarskemu svetovalcu prodaja družbe zagotovo v interesu, saj da bo v tem primeru prejel tudi provizijo od kupnine. Čeprav je predsednik uprave Adrie Mark Anžur po pojasnilih Marka Pogačnika (SDS) nedavno pojasnil, da je pogodbo z Baronsom podpisal predstavnik nekdanje Agencije za upravljanje kapitalskih naložb (AUKN), v kateri je bil za Adrio prav tako pristojen Biček, se slednji ne spomni, kdo natančno je podpisan pod pogodbo. Komisija zahteva tudi vse podatke o svetovalnih pogodbah z odvetniškimi družbami, ki jih je Adria sklenila v minulih petih letih.

Ključne bodo ugotovitve KPK

A vse kaže, da bodo, vsaj ko gre za podeljevanje cenovno ugodnejših letalskih vozovnic, ključne ugotovitve Komisije za preprečevanje korupcije. Nanje očitno čakajo tako v vodstvu Adrie kot v Sodu in celo na vladi. Vsi namreč zatrjujejo, da jih ugotovitve protikorupcijske komisije močno zanimajo, medtem ko odgovorov za zdaj ne ponuja nihče. Pojasnilo, ki ga je vlada ponudila v odgovoru na poslansko vprašanje Franca Pukšiča, zanimanja tako poslancev kot javnosti zagotovo ne bo pomirilo. Spomnimo, da je vlada med drugim pojasnjevala, da je določanje cene letalskih kart prosto, pristojni organi držav pa da lahko »obravnavajo le tarife, ne pa zaračunavanja letalskih prevoznin posameznim potnikom«. Dejstvo, da je Adria v lasti države, ki ji je v minulih letih namenila 85 milijonov evrov, in da posamezniki niso bili deležni le cenovno ugodnejših vozovnic, ampak privilegijev, namenjenih izključno uslužbencem letalskega in z njim povezanih sektorjev, so očitno spregledali.