NLB ima sedaj v Sloveniji 143 poslovalnic. Lani niso zaprli nobene, letos pa bodo svojo mrežo močno skrčili. Kot so pojasnili, so se navade uporabnikov bančnih storitev v zadnjih letih močno spremenile.

»Vse več strank posluje preko spletne banke, obisk poslovalnic se vztrajno zmanjšuje, zato je v prihodnje pričakovati, da bo banka zaprla še katero izmed poslovalnic,« so pred časom pojasnili v NLB in izpostavili, da so klasične bančne poslovalnice z razvojem spletnega bančništva vse bolj namenjene osebnemu svetovanju in opravljanju zahtevnejših bančnih poslov.

Tudi v ostalih bankah opažajo trend vse večje uporabe bančnih storitev, kot so dvig in polog gotovine, plačilo položnic, prenakazila ipd. na spletu. Uporaba spletne banke je po zagotovilih bank varna, njihovim komitentom pa je na voljo 24 ur na dan in sedem dni v tednu. Storitve so za njih ne samo bolj udobne, temveč tudi cenejše, še izpostavljajo v bankah.

V NKBM lani zaprli štiri poslovalnice

V NKBM, ki je prav tako kot NLB v fazi prestrukturiranja, so lani zaprli štiri poslovalnice, in sicer v mestnem središču Maribora, v Majšperku, Vrtojbi in v Novi Gorici.

Skupina NKBM pa bo v skladu z načrtom prestrukturiranja še zniževala število poslovalnic. "Presoja v zvezi s tem še poteka, zato podrobnejših podatkov v tej fazi ne moremo razkriti," so nedavno povedali.

V Abanki Vipa, ki je konec lanskega leta delila usodo NLB in NKBM ter postala banka v popolni državni lasti, svojih načrtov še ne razkrivajo, saj mora njihov program prestrukturiranja potrditi Evropska komisija.

Medtem pa na nove priložnosti v Sloveniji čakajo banke v tuji lasti.

Banka Sberbank, nekdanja Volksbank, lani ni odprla nobene nove poslovalnice, saj je prenovila obstoječe v skladu z novo celostno podobo. "Načeloma razmišljamo o širitvi poslovne mreže, vendar obseg in lokacije še niso natančno dorečene. Hkrati preverjamo obstoječe lokacije poslovnih enot nekaterih drugih bank in skladnost s strategijo širjenja lastne mreže," so svoje načrte razgrnili v tej banki.

UniCredit banka povečala svojo mrežo

Tudi v UniCredit Banki Slovenije niso razkrili konkretnih načrtov na tem področju, so pa spomnili, da so v preteklih nekaj letih povečali svojo mrežo za skoraj 50 odstotkov. "Lani sicer nismo odprli nobene poslovne enote, smo pa veliko vlagali v razvoj alternativnih kanalov, kot sta elektronska banka in mobilno bančništvo, na čemer bo glede na trende želja in navad strank poudarek tudi v prihodnje," so navedli.

To, kakšen je potencial e-bančništva, so skušali orisati tudi v Sberbank. "Kolikšen pomen ima e-bančništvo, pove tudi dejstvo, da imamo od začetka letošnjega leta samostojni oddelek, ki se ukvarja z razvojem tega vse bolj pomembnega načina poslovanja," so nanizali.