Ohlajanje svetovnega gospodarstva se je odrazilo tudi na poslovanju Skupine Luka Koper, ki ji lani ni uspelo doseči praktično nobenega od zastavljenih načrtov. Upravljalcu koprskega pristanišča je lani prihodke sicer uspelo povečati za odstotek, na 142 milijonov evrov, medtem ko se je dobiček iz poslovanja znižal za več kot desetino. Kljub temu je upravljalcu koprskega pristanišča lani uspelo ustvariti 10,4 milijona evrov čistega dobička, kar je opazneje bolje kot v zadnjih letih. Brez upoštevanja slabitev naložbe v delnice Intereurope je bil lanskoletni čisti dobiček na enaki ravni kot leto poprej. Na rast dobička so pozitivno vplivali tudi nižji stroški za plačilo obresti, medtem ko so se na drugi strani stroški poslovanja celo nekoliko zvišali. Dobičkonosnost poslovanja Skupine Luka Koper je tako še vedno bistveno nižja kot pred začetkom krize. V primerjavi z letom 2004 je namreč Skupina Luka Koper lani ustvarila enkrat več prihodkov, a je bil njen dobiček za polovico nižji.

Padec čiste dobičkonosnosti prihodkov je v veliki meri povezan s še vedno visokim finančnim dolgom Skupine Luka Koper. Zgolj za plačilo obresti je namreč Skupina Luka Koper lani namenila tretjino dobička iz poslovanja, ki je bil v primerjavi z letom 2011 nižji za 14 odstotkov in je znašal 19,2 milijona evrov. Nadzorniki so včeraj sicer ocenili, da je Skupina Luka Koper finančno sanirana in da razpolaga s finančno močjo za nadaljnji razvoj pristanišča, vendar pa bilance temu ne pritrjujejo. Konec lanskega decembra je imela namreč Skupina Luka Koper še vedno za kar 183,5 milijona evrov finančnih obveznosti oziroma trikrat več kot pred začetkom finančno-gospodarske krize. Razmerje med finančnim dolgom in letnim dobičkom iz poslovanja pred amortizacijo (EBITDA) se je lani res znižalo na 3,7, vendar je pri tem treba upoštevati, da v Luki Koper za letošnje leto načrtujejo za kar 32 milijonov evrov naložb. Glede na to, da vseh investicij ne bodo mogli pokriti s prostim denarnim tokom, je pričakovati, da se bo razmerje med finančnim dolgom in EBITDA letos ponovno poslabšalo, Luka Koper pa je tako vse prej kot pripravljena na večje investicije, kot je denimo gradnja tretjega pomola.