Ker je Agencija za trg vrednostnih papirjev konec lanskega leta ugotovila, da Zavarovalnica Triglav, Slovenska odškodninska družba (Sod), Kapitalska družba (Kad), Luka Koper in Republika Slovenija delujejo usklajeno ter jim je odvzela glasovalne pravice, je bilo na današnji skupščini Aerodroma Ljubljana prisotnega le 45,82 odstotka delnic z glasovalno pravico.

Glede na glasovalno moč, ki so jo s tem dobili mali delničarji, so za nove člane nadzornega sveta izglasovali kandidate, ki jih je predlagalo društvo Mali delničarji Slovenije (MDS) Rajka Stankovića. To so nekdanji član uprave Aerodroma Ljubljana Peter Marn, nekdanji predsednik uprave Adrie Airways in Telekoma Slovenije Peter Grašek, nekdanji član poslovodstva Slovenskih železnic Milan Perović in Nina Mauhler iz podjetja Lesna TIP.

Stankovič prepričan v kakovost novega nadzornega sveta

Po prepričanju Stankoviča bo nov nadzorni svet sestavljen kakovostno, saj je družba v občutljivi fazi, ko potrebuje strokovnjake iz infrastrukturnega področja.

Predstavniki Soda in Kada pa so že napovedali izpodbojno tožbo in morebiti tudi uveljavljanje ničnosti sklepa, saj jima po statutu družbe pripada imenovanje enega izmed nadzornikov. Njuna predstavnica bi bila sicer po prvotnem predlogu še naprej obstoječa predsednica nadzornega sveta Anja Strojin Štampar, ki ji skupaj z ostalimi člani nadzornega sveta štiriletni mandat poteče julija.

Tako mali delničarji kot državni lastniki Aerodroma Ljubljana pa so si bili enotni, da lahko za dividende namenijo skoraj ves bilančni dobiček v višini skoraj 2,6 milijona evrov, medtem ko je vodstvo družbe za dividende predlagalo 1,8 milijona evrov, preostanek pa za rezerve. Delničarji so z 98,5 odstotka glasov podprli nasprotni predlog Soda, da se za rezerve nameni le 10.000 evrov, preostanek pa za dividende, ki znaša 63 centov na delnico.

Skobir: Rezultati truda se že kažejo

Neproblematično je bilo imenovanje revizijske družbe Deloitte Revizija za letošnje poslovno leto in podelitev razrešnice upravi ter nadzornemu svetu za preteklo poslovno leto, ko je Aerodrom Ljubljana deloval v precej neugodnem poslovnem okolju, a vseeno zabeležil 5,2 milijona evrov dobička.

Predsednik uprave Aerodroma Ljubljana Zmago Skobir je predstavil tudi rezultate v prvih letošnjih mesecih, ko beležijo kar 7,1-odstotno rast števila potnikov. "Rezultati truda, ki je bil vložen v zadnjih dveh letih v pridobivanje novih prevoznikov, se sedaj že kažejo," je poudaril Skobir in zagotovil, da je dolgoročno trend pozitiven.

To je bistveno tudi za gradnjo novega terminala, o katerem je bilo govora tudi na današnji skupščini, na kateri je bilo predvideno odločanje delničarjev o tem, ali soglašajo z izvedbo investicije. Vendar je vodstvo Aerodroma Ljubljana ta sklep umaknilo, ker je država naznanila prodajo družbe, kar pušča odprtih še preveč neznank, tako so se delničarji s projektom na štiri ure trajajoči skupščini le seznanili.

Sod si želi strateškega partnerja

Ob tem so delničarji izpostavili nekaj bojazni glede različnih tveganj, uprava pa je predstavila varovalke. Delničarje je zanimala predvsem ekonomska upravičenost, o čemer je bilo v javnosti že nekaj polemik. Uprava pa je zagotovila, da bi obvladovali tudi črn scenarij, če bi promet na letališču ostal na nivoju lanskoletne realizacije. 18 milijonov evrov posojila za izvedbo 57 milijonov evrov vredne investicije bi v tem primeru družba lahko poplačala s prodajo nepotrebnega premoženja.

V Sodu, ki upravlja z večinskim lastniškim deležem Aerodroma Ljubljana, pa so poudarili, da sicer podpirajo razvojne načrte uprave, vendar vseeno menijo, da bi bilo smiselno, da uprava za ta projekt poišče morebitnega strateškega partnerja.

Skobir medtem od države pričakuje, da bo čim prej sprejela odločitev in da lastniki dokončno podprejo projekt, na letališču se namreč investicije brez njihovega jasnega soglasja namreč ne bodo lotili. "Država kot največji lastnik se mora odločiti, ali to investicijo želi, ali jo bo odložila, ali pa bo k njej spustila tudi zunanjega partnerja. Časa pa žal ni veliko, saj nas je uprava opozorila, da če projekt ne bo končan do konca leta 2015, izgubimo evropski denar," je opozoril Stanković.