V Telekomu Slovenije menijo, da bi imela uveljavitev takšnega predloga resne posledice za telekomunikacijsko panogo v celoti, še zlasti pa za operaterje v Sloveniji kot "geografsko majhni in gospodarsko šibki državi". Predlog prinaša nadaljnjo zaostrovanje regulacije in dodatne izrazite omejitve prihodkov, ki jih ni mogoče nadomestiti, opozarjajo.

Še posebej problematičen je predlog na področju mednarodnih klicev in mednarodnega gostovanja, v skladu katerim bodo prejeti klici znotraj EU brezplačni, klici v druge EU države pa bodo stali največ 0,19 evra na minuto brez DDV za klice iz mobilnih omrežij. Klici iz fiksnih omrežij medtem ne bodo smeli presegati cen domačih medkrajevnih klicev. "Take rešitve predstavljajo za nas in druge slovenske operaterje ogromne stroške," so zapisali za STA.

V drugem največjem mobilnem operaterju Simobilu so do predloga prav tako kritični. "Potrditev predloga v takšni obliki bi bistveno vplivala na prihodke telekomunikacijskih družb, kar bi gotovo upočasnilo prihodnje prepotrebne investicije v najsodobnejšo širokopasovno infrastrukturo," menijo.

Investicijski cikel

Ob tem opozarjajo tudi, da se mobilni operaterji v veliki meri nahajajo pred velikim investicijskim ciklom, ki "vključuje tako investicijsko izredno zahtevno dražbo za frekvence kot tudi ogromne stroške z izgradnjo novega širokopasovnega mobilnega omrežja naslednje generacije".

V T-2 so do predloga nekoliko manj zadržani. Kot so zapisali, jim predlog, ki predvideva tudi bolj usklajeno dodeljevanje radijskih frekvenc, prinaša dodano vrednost, saj so se v preteklosti soočali s težavami pri pridobivanju frekvenčnih spektrov.

"Koordinirano dodeljevanje spektrov bi izenačilo pozicije moči znotraj države, spektri pa bi bili pravičneje razdeljeni," so zapisali za STA.

Na drugi strani pa predlog, ki znižuje cene klicev znotraj EU, znižuje maržo in investicijski potencial. To bo po njihovih besedah bolj prizadelo manjše operaterje, ki "smo v primerjavi z velikimi zaradi ekonomije obsega ob takšni spremembi zakonodaje investicijsko bolj prizadeti".

Kljub temu v T-2 menijo, da gre ob izenačitvi pogojev za vse operaterje za premike v pravo smer. Ob tem ocenjujejo, da bodo operaterji z novim predlogom Bruslja svoje konkurenčne prednosti prisiljeni iskati in oblikovati v okviru "bolj izenačenih izhodišč".

V Amisu predvidevajo, da bo poenotenje pravil evropskega trga vodilo v večjo konsolidacijo. "To najverjetneje pomeni zmanjševanje števila operaterjev ter povečanje moči za velike operaterje. Nevarnost je, da se bo zaradi manjšega števila operaterjev zmanjšala raznolikost ponudbe ter fleksibilnost operaterjev, zaradi česar je vprašanje, ali bodo doseženi želeni rezultati," opozarjajo.

Poleg zmanjšanja prihodkov od klicev znotraj EU pa jih skrbi tudi prenos novih pravil v slovensko zakonodajo. "Največ škode lahko na kratek rok naredi lokalna implementacija pravil, ki lahko ob nepravilnem pristopu povzroči uničujoče posledice za alternativne operaterje," menijo.

Predlog komisije pa pozdravljajo v ponudniku storitev Izimobilu, ki tako kot Amis ne razpolaga z lastno omrežno infrastrukturo za mobilno telefonijo, ampak gostuje v omrežju drugega operaterja.

"Sprejetje predloga Evropske komisije za enoten telekomunikacijski trg bi našim uporabnikom gotovo prineslo ugodnosti. Ponudili bi jim namreč lahko cenejše gostovanje, saj bi bili tudi naši stroški, ki nam jih zaračunavajo tuji operaterji za gostovanje naših uporabnikov v njihovih omrežjih, precej nižji," so zapisali.

V Tušmobilu se o predlogu še niso opredelil. "Predlog odpira več vprašanj, kot daje odgovorov. Veliko podrobnosti je še nejasnih, zato se v tem trenutku, ko še nimamo celotne slike, do predloga težko opredeljujemo," so zapisali.