Upravljalec državnega premoženja v Slovenski odškodninski družbi (Sod), med drugim pristojen za državni delež v Adrii Airways, Robert Biček si je prislužil odškodninsko tožbo v višini 1,1 milijona evrov. Tožba se nanaša na Ferportov nakup 18-odstotnega lastniškega deleža družinskega podjetja Biko, ki je bilo do junija letos v četrtinski lasti Bička. Ta je bil v času vprašljivega nakupa predsednik nadzornega sveta podjetja Ferport, ki je pred dnevi končalo v stečaju.

Začetek zgodbe sega v konec leta 2009, ko je Ferport pod taktirko nekdanjega direktorja Mateja Bonina za 1,1 milijona evrov odkupil delež v Biku. Tudi proti Boninu je Ferport vložil odškodninsko tožbe. Bonin in Biček sta sicer tesna poslovna sodelavca. Iz sodnega registra je namreč razvidno, da sta oba direktorja podjetja Antima, v katerem ima tretjinski delež Boninova soproga, tretjinskega pa Bičkova soproga. Na slednjo je Biček junija letos prenesel četrtinski lastniški delež Bika.

Ferport je delež v Biku odkupil od podjetja Cifra Flips, po zamenjavi vodstva pa so se v Ferportu odločili za tožbo. Prepričani so, da je bila podjetju z nakupom deleža Bika povzročena škoda v višini zneska kupnine. Pridobljenega manjšinskega deleža namreč po oceni družbe ni mogoče unovčiti niti za knjigovodsko vrednost, ki je znašala okoli 30.000 evrov. Kot je v tožbi navedel Ferport, ki je prek podjetja Fersped v polovični lasti Slovenskih železnic, polovico pa ima v lasti Mercata, so delež v Biku pridobili v seriji medsebojno povezanih pravnih poslov.

V prvi fazi naj bi tako Ferport in podjetje Adria Cargo Koper, ki ga je takrat vodil Biček, podpisala pogodbe o odstopu terjatev. Po teh asignacijskih pogodbah je podjetje Adria Cargo Koper na Ferport med drugim preneslo terjatve do Petra Mahniča, ki je prek povezanih oseb največji lastnik Adrie Cargo Koper. V naslednji fazi je Ferport terjatve odstopil podjetju C.G.S. Storitve, ki pa je še isti dan terjatve preneslo na Bička. Ta je del terjatev nato prenesel na podjetje Biko.

Po navedbah Ferporta je pri nakupu lastniškega deleža Bika obstajalo več vprašljivih dejanj. Med drugim bi tako moral s podpisom pogodbe o nakupu deleža Bika soglašati tudi drugi član uprave Jože Visintin, kar pa se ni zgodilo. Družbena pogodba Ferporta naj bi podpis drugega člana uprave zahtevala za vsa razpolaganja s sredstvi nad okoli 21.000 evri. Tržne vrednosti kupljenega deleža Bika naj medtem v družbi sploh ne bi ocenili. In ne le, da so bile nekatere pogodbe o prenosu terjatev sklenjene na isti dan, tudi oblikovane so bile enako. Novo vodstvo Ferporta na čelu z Markom Mencinom je tako ocenilo, da so bile narejene na istem računalniku in natisnjene na istem tiskalniku.

Biček je prepričan, da tožba nima nobene osnove: »Je le ena od številnih tožb, ki jih je Peter Mahnič (prek povezanih oseb obvladuje Mercato, polovično lastnico Ferporta, op. p.) v svojem razočaranju neuspešno sprožil proti svojim partnerjem. To je pač njegov že znan način poslovanja.« Biček je po naših neuradnih informacijah sodišču v odgovoru na tožbo med drugim pojasnil, da bi morala pred vložitvijo tožbe o tej odločati skupščina delničarjev Ferporta. Po njegovem mnenju zato sploh niso bili izpolnjeni pogoji za vložitev tožbe. O vložitvi tožbe so sicer odločali na skupščini februarja letos, vendar Fersped kot polovični lastnik Ferporta skupščinskega predloga ni podprl. Po pravnem mnenju, ki ga je pridobil Fersped, naj bi bilo sicer nesporno dokazano protipravno ravnanje Bonina in Bička, vendar pa v tožbi med drugim ni bila navedena dejanska vrednost pridobljenega deleža Bika. Zato je Fersped pred soglasjem za tožbo zahteval, da se ta dopolni. Bonin je bil za komentar nedosegljiv.