Kot so pojasnili na Pošti Slovenije, se v pogodbeni pošti dejavnost pošte združi s samostojno dejavnostjo izbranega pogodbenika, ki praviloma ali vsaj v večjem obsegu ne izvaja pošti konkurenčnih dejavnosti.

Pošta sicer namerava letos v pogodbene pošte preoblikovati od 50 do 60 najmanjših pošt po Sloveniji. Pogodbene pošte predstavljajo nov korak k učinkovitejši reorganizaciji in optimizaciji mreže poštnih enot, hkrati pa bodo pripomogle tudi k dolgoročni stabilnosti in uspešnosti poslovanja Pošte Slovenije ter socialni varnosti njenih zaposlenih.

Družba se je na gospodarske in tržne razmere, v katerih posluje zadnjih nekaj let, z reorganizacijo in optimizacijo mreže poštnih enot začela odzivati že leta 2009. Poleg že izvedene optimizacije delovnih časov pošt predstavljajo pogodbene pošte nov korak k učinkovitejšemu, predvsem pa konkurenčnejšemu poslovanju Pošte Slovenije.

Kot pojasnjujejo, gre za odgovor na upadanje števila določenih poštnih storitev ter liberalizacijo trga poštnih storitev, na podlagi katere je bila konec leta 2010 odpravljena njihova izključna pravica za izvajanje rezerviranih poštnih storitev. Hkrati na Pošti ugotavljajo, da tudi po najbolj optimističnih scenarijih uvajanja novih storitev ne bo v celoti uspela zagotoviti ustreznega ekonomskega pokritja najmanjših pošt niti na kratki niti na dolgi rok. Dolgoročno celo pričakuje, da se bo ekonomsko pokritje najmanjših pošt slabšalo še naprej.

Sicer pa je pogodbena pošta, prav tako kot stalna pošta, zavezana k opravljanju kakovostne in zanesljive univerzalne poštne storitve. Na takšni pošti lahko uporabniki poštnih storitev opravijo večino storitev povsem enako kot na običajni pošti.

Dosedanje izkušnje s prvimi pogodbenimi poštami v Sloveniji so dobre, saj so praviloma odprte dlje časa, kot so odprte stalne pošte, ki se bodo preoblikovale v pogodbene. Prav tako ohranjajo predpisana visoka raven učinkovitosti, kakovosti in zanesljivosti izvajanja univerzalne poštne storitve na celotnem ozemlju Slovenije, so še sporočili iz Pošte Slovenije.