Mercator-H, hrvaška hčerinska družba slovenskega Mercatorja, je imel lani 2,65 milijarde kun (353 milijonov evrov) prihodkov, kar je 11 odstotkov manj kot leta 2011, piše časnik, ki navaja podatke hrvaškega zavoda za plačilni promet Fina o poslovanju trgovskih verig v letu 2012.

Časnik dodaja, da so v podjetju Mercator-H zabeležili 456 milijonov kun (61 milijonov evrov) izgube pred davki. Sicer je Mercator na petem mestu med desetimi vodilnimi trgovci na Hrvaškem; uvršča se za Konzumom, Tiskom, Plodinami in Lidlom ter pred Kaufland, Spar, Metro, Tommy in DM.

Medtem je bil Konzum prepričljivo prvi na lestvici desetih najbolj uspešnih trgovcev v letu 2012. Konzum, ki je del koncerna Agrokor, je bil lani tretja največja družba na Hrvaškem po prihodkih, in sicer za energetsko družbo Ino in hrvaškim elektrogospodarstvom Hep.

Konzum je lani zabeležil 13,5 milijarde kun prihodkov (1,8 milijarde evrov) oz. 142 milijonov kun (18,9 milijona evrov) več kot v letu pred tem. Dobiček je znašal 270 milijonov kun (36 milijonov evrov), kar je 39,5 odstotka manj kot leta 2011.

Časnik navaja ocene analitikov, ki trdijo, da čisti dobiček ne kaže prave slike o uspehu poslovanja, saj da je v Konzumu odvisen od upravljavske provizije v Agrokorju ter stroškov za obresti, ki jih je Agrokor prestavil na svojo maloprodajno verigo.

Lidl in Kaufland, ki sta del skupine Schwarz, sta po prihodkih v višini več kot pet milijard kun (667 miljonov evrov) v letu 2012 postala druga trgovca na Hrvaškem. Med zmagovalci je tudi DM s 7,7 odstotka več prihodkov kot leto prej.

Zasebni svetovalec Drago Munjiza je za Večenji list izpostavil, da maloprodaja na Hrvaškem od leta 2008 nenehno peša. Prihodki stagnirajo, realno pa so nižji za med štiri in pet odstotkov, neto dobiček je nižji za približno pol odstotka. Z negativnimi trendi se znižujejo tudi število zaposlenih, povprečne plače in kakovost storitev, je dejal Munjiza.