Predstavniki China Southern Airlines, ki so na povabilo predsednika uprave Aerodroma Ljubljane Zmaga Skobirja prišli v Slovenijo, so včeraj ostali pred zaprtimi vrati ministra za infrastrukturo in prostor Sama Omerzela.

Čeprav je celo predstavnica Slovenske odškodninske družbe na zadnji skupščini Aerodroma Ljubljane izrazila željo, da bi upravljalec brniškega letališča 54-milijonsko naložbo v nov potniški terminal izpeljal v sodelovanju s strateškimi partnerji, je Omerzel prošnjo za sestanek s predstavniki največje kitajske letalske družbe zavrnil. »Bil sem povabljen na enega od teh sestankov, vendar se ga nisem udeležil,« je včeraj povedal Omerzel.

In zakaj se minister sestanka ni udeležil, če pa v isti sapi poudarja željo po privatizaciji in pomen javno-zasebnih investicij, ki bodo po njegovem ključne za zagon slovenskega gospodarstva? »Eno je, da se ljubljansko letališče poveže s prevoznikom, da vzpostavi poslovno sodelovanje ter poveča promet na letališču. Drugo področje pa je, da so zainteresirani za samo investicijo,« je povedal Omerzel, ki je očitno privatizaciji Aerodroma Ljubljana dal prednost pred pridobivanjem novih poslov na brniškem letališču. »Kot minister se v tem trenutku na tem področju s tem ne želim ukvarjati,« je dejal Omerzel, ki si sicer želi čim več ponudnikov, ki bi se potegovali za nakup Aerodroma. O čem so predstavniki China Southern Airlines želeli govoriti z ministrom in ali jih poleg poslovnega sodelovanja z Aerodromom zanima tudi sodelovanje pri investiciji v nov potniški terminal, ni znano.

Prav tako ostaja nepojasnjeno, ali kitajsko družbo zanima vstop v lastništvo Aerodroma, ki je uvrščen na seznam podjetij, namenjenih privatizaciji. Poročali smo, da naj bi se za prevzem Aerodroma Ljubljana resno zanimala predvsem družba Save, ki upravlja beneško letališče, in nemški Fraport, ki upravlja letališče v Frankfurtu. Prav privatizacija Aerodroma Ljubljana naj bi bila tudi ena od tem včerajšnjega obiska predsednice vlade Alenke Bratušek pri nemški kanclerki Angeli Merkel. Ta je po sestanku povedala, da je Nemčija zainteresirana za sodelovanje svojih podjetij v procesu privatizacije, medtem ko po pojasnilih Bratuškove o konkretnih poslih nista govorili. Spomnimo, da je tudi italijanski premier Enrico Letta pred mesecem dni dejal, da Italijo zanimajo različne panoge slovenskega gospodarstva, pri tem pa izpostavil predvsem letališki, poštni in bančni sektor.