Navedbe, da naj bi se kitajska družba zanimala tudi za hrvaško Croatio Airlines, je Skobir pospremil z besedami, da bi to za Slovenijo pomenilo še eno izgubljeno priložnost. »Kot se je že zgodilo v primeru Katarja in Izraela, od koder smo promet izgubili za dve leti. Podobni interesi se kažejo tudi pri japonskem JAL,« je orisal.

Boj za prevlado pred Arabci in Azijci

Kot je pojasnil, se v Evropi trije veliki med sabo borijo za prevlado pred Arabci in Azijci in nimajo časa za majhne trge, kot je Slovenija. »Zato je priložnost azijski trg s turističnega in poslovnega vidika, saj prevozniki ne potrebujejo več velikih vozlišč,« je povedal. Po njegovem bi ljubljansko letališče skupaj z Adrio lahko popolnoma dobro služilo.

V postopku prodaje bi morala država po njegovem paziti predvsem na pravno-formalne in komercialne pogoje prodaje. »Če je naprodaj celoten delež, to pomeni, da prodaja država tudi vzletno-pristajalno stezo, kar ni smiselno, ker tega v Evropi ni. S tem dajemo v roke ključ, kdo in kako lahko leti, tujcu. To je tako, kot bi avtocesto nekdo kupil, ne pa imel koncesije,« je opozoril.

Kitajci bi prinesli promet

Po njegovem prepričanju letališča ne bi smelo kupiti letališče, ki je bližje kot 500 kilometrov. »Obstaja namreč bojazen, da bi se v nasprotnem primeru promet preusmeril drugam, in ne razvijal pri nas. Kupec ne sme biti letališče, ki ima manj kot 15 milijonov potnikov, imeti mora zdrave finance in reference. Po mojem mnenju so to lahko tako kot pri Zagrebu Francozi pri nas Fraport ali podobna letališča,« je orisal.

»Kitajci bi prinesli promet, a se tukaj pojavlja vprašanje političnih evropskih problemov in omejitev. Turki bi bili zanimivi, saj se vidi, kako dober promet ima Turkish Airlines, ki ima sedem tedenskih letov, prihodnje leto jih napovedujejo 10. Podobno je s Finnairom, ki vozi Japonce po najkrajši poti,« je povzel.

Sedanji terminal je po njegovih ocenah pogojno primeren, vprašanje pa je, kaj bo čez pet let. Zato je ocenil, da gredo očitki na ta račun »predvsem iz dveh naslovov oziroma dveh medijev in istih dnevnih komentatorjev za potrebe posameznikov, ki nimajo več ekonomskih razlogov«. Teze, da bo naložba 100-odstotno dražja, kot je bila načrtovana, so že padle, je dodal.