Kot so danes sporočili iz Ete, so prihodki v lanskem letu nižji predvsem zaradi izpada večjega naročila trgovske blagovne znamke, čisti dobiček pa je slabši zaradi slabe letine, posledične podražitve surovin in skoka cen energentov.

»Poslujemo stabilno in letošnje poslovno leto smo začeli po pričakovanjih,« je povedal eden od dveh izvršnih direktorjev Ete Marko Konič.

Zdaj Eta več kot 90 odstotkov prihodkov od prodaje ustvari na domačem trgu, kjer je prisotna z več kot 300 različnimi izdelki in prav ta razpršenost portfelja omogoča več prilagodljivosti.

»Konkurenca je na vseh segmentih, kjer nastopamo z našo blagovno znamko Natureta, vsako leto večja. Pojavljajo se nizkocenovni izdelki, pri katerih kakovost ne igra nobene vloge, vendar smo s prodajo izjemno zadovoljni,« je ocenila izvršna direktorica družbe Ksenija Jankovič Banovšek.

V Sloveniji po njenih besedah ne zaznavajo padcev tržnih deležev, prodajo v tujini pa so v prvih dveh mesecih letos na letni ravni povečali za 30 odstotkov.

Letos pozornost na tujih trgih

Ključni izvozni trgi Ete so Italija, Hrvaška, Rusija, vse močnejši postajajo trgu nekdanje Jugoslavije. Neizkoriščen potencial Eta vidi tudi v bolj oddaljenih trgih na Švedskem, v Rusiji, Kanadi in ZDA.

»Zavedamo se, da znatnejšo rast dosegamo le na tujih tržiščih. V letošnjem letu se zato osredotočamo na tujino, kjer si obetamo 10-odsototno rast in zaenkrat zelo dobro kaže. V skladu z začrtano strategijo želimo do leta 2018 odstotek izvoza zvišati na 25 odstotkov skupne prodaje,« je pojasnil Konič.

Priložnost v družbi vidijo tudi v novih izdelki, ki v gospodinjstvo vnašajo prihranek časa. Tako bodo ob 90. obletnici delovanja družbe aprila na trg pospremili dva nova okusa prebranca, s feferonom in s slanino.

V družbi pa nameravajo vlagati v razvoj pripravljenih jedi iz zakladnice slovenske kulinarike. »Pri pripravljenih jedeh stavimo na visoko kakovost, zagotovo pa je tu prednost tudi, da imamo dobavitelje v regiji in Sloveniji,« je dejal Konič.

Letos nov izdelek Ete - polnozrnata gorčica

Ob jubileju, ki ga letos slavijo, danes na trgovske police prihaja nov izdelek Ete - polnozrnata gorčica ali kamniški ženof. V jubilejnem pakiranju je zaživela tudi kamniška gorčica, ki jo že 90 let izdelujejo po izvirnem, starem receptu.

»V Sloveniji so Etine gorčice po tržnem deležu na vodilnem mestu, prodajajo pa se še na številnih tujih trgih,« je še pojasnila Jankovič Banovškova.