Čeprav slovenska start up podjetja redno zbirajo najvišja priznanja na vseh vrstah tekmovanj, je le malo takšnih, ki bi lahko preživela in se razvijala brez zunanjega financiranja, kaj šele da bi poslovala dobičkonosno. A to ne velja za Jolly Deck Matije Hitija in Igorja Čenarja, ki se za lasten razvoj na začetku ni zanašal na finančne injekcije vlagateljev, bodisi od vlagateljev ali prek raznih razpisov. Že kmalu po prvih skupnih korakih je namreč ekipi Jolly Deck uspelo najti tudi prve stranke in vir prihodka. Dodatno priznanje in stopničko v razvoju pa je pomenil izbor v največji evropski pospeševalnik Wayra, kamor se je Jolly Deck prebil med 3444 kandidati.

Do podjetniške ideje za hitro, zabavno in učinkovito izobraževanje zaposlenih v srednje velikih in velikih podjetjih, sta Hiti in Čenar prišla, ko sta za slovensko stranko raziskovala, kako med zaposlenimi popestriti vsakodnevna monotona opravila in jih z določenimi spodbudami tudi nagrajevati. »Iz tega je nastal na koncu resnično velik projekt. Vsega skupaj smo se kar malo ustrašili,« se spominja Hiti, ki je s Čenarjem hitro ugotovil, da podjetja zanima predvsem tisti del projekta, ki je namenjen izobraževanju zaposlenih.

Kmalu zatem je Jolly Deck že sodeloval z enim največjih slovenskih podjetij, s Petrolom. Vendar sta tako Hiti kot Čenar vedela, da je slovenski trg premajhen, saj je mogoče število resnično velikih podjetij prešteti na prste dveh rok, kar je enostavno premalo za dolgoročno rast. Odločitev za vstop na tuj trg je le še utrdil izbor v pospeševalnik Wayra, ki jo je na neki način tudi omogočil. »Prejeli smo 40.000 evrov posojila, vendar nas je bolj kot denar zanimala možnost za povezovanje s potencialnimi strankami,« je dejal Hiti. Pri tem je Jolly Decku močno pomagala selitev podjetja v London, kjer so lahko tudi prek Wayre navezovali pomembne stike v poslovnem svetu. »No, tudi denar seveda pomaga,« se je nasmehnil Hiti in poudaril, da Jolly Deck ni običajen start up, ki bi na začetku potreboval veliko denarja. »Konec leta smo zaključili pozitivno in tudi sicer delovanje in razvoj trenutno financiramo iz tekočega poslovanja,« je pojasnil Hiti.

Wayra ponuja zagonskim podjetjem dober »deal«. Podjetja dobijo na začetku neke vrste posojilo, nato ob mentorstvu in podpori tamkajšnjih strokovnjakov izpopolnjujejo svoj proizvod. Ob naslednjem krogu financiranja pa se prvo posojilo pretvori v lastniški delež in to po takratnem vrednotenju podjetja. Se pravi, če dobi podjetje 50.000 evrov in je ob naslednjem krogu financiranja ocenjeno na 500.000 evrov, dobi Wayra 10-odstotni lastniški delež v njem, če je podjetje vredno dva milijona evrov, pa ustrezno manjšega. Sodeč po ugledu družb, s katerimi sodeluje Jolly Deck, bo lastniški delež Wayre precej skromen. Poleg Petrola sodeluje tudi s tako velikimi družbami, kot so British Gas, telekomunikacijski velikan O2 in njegova španska lastnica Telefonica, ki na leto ustvarja več kot 40 milijard evrov prihodkov in je med drugim tudi ustanoviteljica pospeševalnika Wayra. Konec januarja se je Jolly Deck predstavil na londonskem sejmu Learning & Technologies, ki je največja prireditev s področja izobraževalnih tehnologij v Evropi, in bil deležen velikega zanimanja med družbami, kot so Tesco, Novartis, KFC, Thomson Reuters in podobne. »V prihodnjih tednih nas tako čaka lepo število novih predstavitev in verjamemo, da bodo mnoge od njih prerasle v uspešno sodelovanje,« je optimističen Hiti.

Kako se v podjetju Jolly Deck lotijo izobraževanja zaposlenih? Doslej se je izkazalo, da iščejo podjetja podporo predvsem pri vsebinah, ki ne terjajo globljega razumevanja, vendar potrebujejo običajno izredno hiter odziv in hitre rezultate. »Kampanjo, ki vsebuje 150 do 200 vprašanj, pripravimo v približno dveh dneh,« je pojasnil Hiti, pri čemer skrbi poseben tim za preprosta in neposredna vprašanja ter odgovore. Z Jolly Deckom dobijo menedžerji povratne informacije v realnem času. Če traja kampanja denimo pet dni, dobijo vodilni že prvi dan informacijo, s katerimi vsebinami imajo zaposleni težave. Kar je najpomembneje, pa je to, da so vsebine podane na zabaven in preprost način, pri čemer so zaposleni z najboljšim znanjem tudi nagrajeni. »Pomembna ugotovitev je, da so mnogi zaposleni uporabljali aplikacije Jolly Deck tudi doma, zunaj delovnega časa,« je kar nekoliko presenečeno dejal Hiti.