Vodenje nadzornega sveta Aerodroma Ljubljana in s tem tudi ključno besedo pri načrtovani megalomanski investiciji v nov potniški terminal je včeraj prevzel nekdanji član uprave Aerodroma Ljubljana Milan Perović, ki naj bi ga v nadzorni svet družbe na zadnji skupščini prišel na pobudo kabineta predsednice vlade, kjer so to zanikali.

Perović dogajanja na včerajšnji seji podrobneje ni želel komentirati, prav tako ne njegov glavni protikandidat in vnet podpornik 54-milijonske investicije v nov potniški terminal Peter Marn. Kaj je prevladalo pri imenovanju Perovića na mesto novega predsednika nadzornega sveta, za zdaj torej še ni znano. Po neuradnih informacijah naj bi se v imenovanje novega predsednika nadzornega sveta tik pred zdajci vključil minister za infrastrukturo in prostor Samo Omerzel, ki vodenja nadzornega sveta očitno ni želel prepustiti Marnu. Slednji bi bil namreč lahko celo v konfliktu interesov, saj je že vrsto let svetovalec družbe Regal GH, ki upravlja brezcarinsko prodajalno na brniškem letališču in bi ji nov terminal z bistveno večjimi komercialnimi površinami lahko prinesel tudi večje koristi. »Teh informacij ne bi želel komentirati, z ministrom Omerzelom pa včeraj nisem imel nobenih kontaktov,« je bil kratek.

Z razpletom včerajšnje seje nadzornega sveta so vsekakor lahko bolj kot predsednik uprave Aerodroma Ljubljana Zmago Skobir zadovoljni mali delničarji, ki že od vsega začetka ne podpirajo drage investicije v nov potniški terminal. Podobno kot Peter Grašek, ki se je vse do včeraj omenjal kot glavni protikandidat Marna, naj bi bil namreč tudi Perović zadržan do te naložbe, saj obstaja tveganje, da bi tako obsežen in drag projekt družbo lahko spravil v resne finančne težave. Z investicijo in samim potekom naložbe bo Skobir nove nadzornike predvidoma seznanil prihodnji teden, ko se bodo člani nadzornega sveta znova sestali.

Že v naslednjih tednih pa bodo v Aerodromu predvidoma sklicali tudi novo skupščino, na kateri bodo delničarji odločali o investiciji ter o novem izplačilu dividend. Prav z izplačilom dodatnih dividend želijo mali delničarji dokončno ustaviti investicijo v nov potniški terminal in Skobirja prisiliti, da še pred začetkom obsežne naložbe najde strateškega partnerja. Dodatno pa mali delničarji investiciji nasprotujejo tudi zaradi načrtovane privatizacije Aerodroma Ljubljana, saj po njihovih ocenah obeh projektov ni mogoče voditi hkrati oziroma bi takšna investicija nekatere interesente celo odgnala. Prav zaradi tega in ker država še vedno nima glasovalnih pravic v Aerodromu Ljubljana, smo od predsednice vlade Alenke Bratušek že konec minulega meseca želeli dobiti jasno stališče, ali bo dala vlada prednost novemu potniškemu terminalu ali privatizaciji, vendar nam v njenem kabinetu na naša vprašanja niso želeli odgovoriti. Neposrednemu odgovoru so se izognili tudi na infrastrukturnem ministrstvu, kjer pravijo, da »prodajo pozdravljajo«, vendar v isti sapi dodajajo, da se mora »uprava Aerodroma Ljubljane obnašati kot dober gospodar in izpeljati vse potrjene investicije v skladu z načrti in v dobro družbe«. Nekdanji člani nadzornega sveta pod takratnim vodstvom članice uprave Kapitalske družbe Anje Strojin Štampar so investicijo kljub večkratnim spreminjanjem napovedi glede prihodkov in prometa na brniškem letališču že potrdili, še vedno pa Skobir za naložbo nima soglasja delničarjev. Spomnimo, da bi morali delničarji o tej investiciji odločati že na zadnji skupščini, vendar je Skobir tik pred zdajci predlog o glasovanju umaknil z dnevnega reda skupščine.