Mes je pozitivno poslovanje skupine v prvi vrsti pripisal zelo ugodnim pogojem za izstop iz izvedenih finančnih instrumentov. »Ti so nam od nakupa v letu 2006, ko so bili najdražji, prinesli za več kot 40 milijonov evrov izgube. Izstop SŽ dolgoročno povečuje našo finančno stabilnost,« je poudaril.

Število zaposlenih nižje za več kot 300

SŽ so v prvi polovici leta število zaposlenih v sistemu znižale za več kot 300 ljudi, obseg pa naj bi z rednim in predčasnim upokojevanjem letos skupaj zmanjšali za 400. Pozitivne poslovne rezultate pa Mes pripisuje tudi delavcem. »Odpovedali so se določenemu delu plač in nekaterim pravicam v letih 2012 in 2013,« je spomnil.

Za dobiček je pomembna tudi rast tovora, ki ga bo v osemmesečju v letni primerjavi več za tri do štiri odstotke, potniški promet pa je zadovoljiv, saj prav tako beleži boljše rezultate kot lani.

Sanacija s sodobnim potniškim prometom

Prav od sodobnega potniškega prometa pa bo odvisna tudi končna sanacija SŽ, verjame Mes. »Slovenske železnice bodo sanirane, ko bodo imele sodoben potniški promet, ko bodo upravljale sodoben infrastrukturni sistem in ko bodo imele konkurenčen tovorni promet, ki bo posloval v radiju petsto kilometrov, torej do Beograda, Budimpešte, Bratislave in Dunaja, do Münchna in Milana,« je nanizal.

A za povečanje obsega potniškega prometa bodo potrebna večja vlaganja. Prvi mož SŽ ocenjuje, da strateškega partnerja ne bo lahko dobiti, »saj tudi strategi nimajo denarja na pretek«. V zvezi s poslovno povezavo z Luko Koper je ocenil, da je vse boljša, pri tem pa opozoril, da je načelno smiselno kapitalsko povezovanje dobrih podjetij, ne dveh slabih.

Državna pomoč za tuja vlaganja

V zvezi s projektom Emonika je dejal, da bo ključno, ali bo investitor pridobil državno pomoč za tuja vlaganja in ali se bo z mestom dogovoril o višini komunalnega prispevka. Zemljišče je čisto in ovir za pridobitev gradbenega dovoljenja ni več.

Skupina Slovenske železnice je v prvem polletju ustvarila 4,26 milijona evrov dobička iz poslovanja, medtem ko je čisti dobiček dosegel sedem milijonov evrov. V prvem polletju lanskega leta so imele Slovenske železnice 7,3 milijona evrov izgube, letošnji doseženi čisti rezultat pa je za dobrih osem milijonov evrov boljši od načrtovanega.