Na pultu v preddverju nekdanje Tovarne vozil Maribor stoji škatla, na katero je prilepljen kratek dopis Holgerja Postla, direktorja podjetja DuraBus. V njem sporoča, da lahko potencialni interesenti v škatlo oddajo vlogo za sprejem v službo, ali pa naj vlogo pošljejo po (elektronski) pošti. »Zdaj nas je v podjetju 35, letos pa bi se število povečalo na približno 80 zaposlenih,« nam je razložil 34-letni Avstrijec, ki je izkušnje med drugim nabiral v nemškem podjetju MAN. Da bodo zmogli v tovarno privabiti kakovostni kader, ne dvomi. »Že doslej smo uspeli v firmo pripeljati večino inženirskega oddelka nekdanjega TVM,« nam razloži Postl.

Proizvodnja v halah TVM je obstala marca 2011, ko je šlo podjetje iz skupine Viator & Vektor v stečaj in je brez dela ostalo 129 zaposlenih. Decembra lani je podjetje DuraBus iz stečajne mase odkupilo celotno zalogo nedokončane proizvodnje nizkopodnih avtobusov in intelektualno lastnino družbe TVM po izklicni ceni 805.000 evrov. Hkrati je sklenilo enoletno pogodbo za najem prostorov, za katerega plačuje 20.000 evrov na mesec. »Po poteku pogodbe si bomo prizadevali odkupiti objekt,« napoveduje Postl in razkrije, da je bil mariborski projekt pravzaprav njegova zamisel. »Že pred leti, ko je še delovalo podjetje, smo se zanimali za sodelovanje, vendar dogovora nismo mogli skleniti zaradi visoke zadolženosti TVM,« se spominja sogovornik.

K imenu podjetja je zdaj dodal tudi blagovno znamko pokojne Tovarne avtomobilov Maribor. »TAM je v našem prostoru pa tudi na nekaterih tujih trgih, kot na primer v severni Afriki in vzhodni Evropi, še zmeraj simbol za kakovost,« poudarja Postl. Čeprav je evropska avtomobilska industrija v krizi, direktor verjame v uspešnost in dobičkonosnost projekta. Proizvodnjo so že zagnali. Ta čas mehaniki dokončujejo več turističnih avtobusov, ki so jih naročili kupci iz Češke in Hrvaške, v kratkem se bodo lotili tudi letaliških avtobusov, ki so bili nekoč namenjeni kupcu iz Savdske Arabije.

Za prihodnost načrtujejo proizvodnjo več modelov turističnih in mestnih avtobusov, »ki bodo sledili poslovni strategiji zagotavljanja najmanj 90-odstotne kakovosti produktov uveljavljenih proizvajalcev iz zahodne Evrope, pri čemer bo naša cena nižja za približno 30 odstotkov,« napoveduje Postl.

Cilj je, da bi v letu 2016 zaposlovali približno 200 ljudi, tovarno pa bi letno zapustilo med 180 in 200 avtobusov. Na željo kupca bodo opremljeni z različnimi alternativnimi pogoni (plin, elektrika, hibridni pogon). Že v prihodnjih tednih bodo javnemu podjetju Marprom v preizkušnjo predali električni avtobus za potrebe mestnega potniškega prometa.

Podjetje DuraBus s sedežem v Ljubljani je lastniško povezano s skupino CHTC, ki je v lasti Ljudske republike Kitajske. CHTC zaposluje približno 60.000 ljudi v 160 hčerinskih družbah po vsem svetu. V Evropi imajo med drugim sedež na Nizozemskem, v Nemčiji, v Avstriji in v Italiji. Ta kitajski industrijski velikan ne izdeluje zgolj vozil, je tudi največji svetovni proizvajalec strojev za tekstilno industrijo.