Aleš Bratož s prvim oktobrom zapušča novomeški Revoz. Namesto njega v Slovenijo prihaja Patrice Haettel, sedanji direktor mehanske tovarne Valladolid Motores v Španiji. Bratož, ki je znotraj francoske skupine napredoval v generalnega direktorja industrijske podružnice Oyak Renault v Turčiji, s tem predčasno zaključuje drugi mandat. Čeprav je Revoz vmes ustvaril rekordne rezultate, ga bo zapustil s kar pol nižjo proizvodnjo avtomobilov in 600 manj zaposlenimi.

»Proizvodne količine bodo v letošnjem letu nižje kot lani, ko smo izdelali 130.947 vozil. Vzrok je predvsem v nižji prodaji clia II (zaradi ustavitve proizvodnje za evropsko tržišče), zaključnem delu prodajnega cikla twinga in winda ter upadu evropskega avtomobilskega trga nasploh,« so nam včeraj pojasnili v Revozu. Po dostopnih informacijah so za letos načrtovali proizvodnjo okoli 100.000 vozil. To bi jim prineslo 766 milijonov evrov čistih prihodkov od prodaje, kar je 16 odstotkov manj kot lani. Padel bi tudi dobiček, z 12,8 na 11 milijonov evrov.

Nedavno objavljeni rezultati razkrivajo, da je poslovanje Revoza že zadnja več kot tri leta v strmem upadu. Po letu 2008, ko je predsednik uprave postal Bratož, so prihodki zrasli z 1,22, na 1,33 milijarde evrov v letu 2010. Nato so se znižali na 1,135 milijarde evrov v letu 2011 in na 919 milijonov evrov v lanskem letu. Obenem je Revozu močno padel čisti dobiček. Še leta 2009, ko so zaposlovali več kot 2500 ljudi, so ga ustvarili dobrih 20 milijonov evrov. Lani, ko je imela novomeška tovarna le še dobrih 2000 zaposlenih, je medtem čisti dobiček znašal 12,8 milijona evrov.

Kljub precejšnjemu upadu poslovanja si je Bratož pot v Renaultovo turško podružnico, ki na tržišču s 77 milijoni prebivalcev združuje dve tovarni s 6300 zaposlenimi, zagotovo tlakoval tudi z izplačili visokih dividend. Leta 2008, ko je prevzel vodenje Revoza, je Renault prejel slabih 30 milijonov evrov, v naslednjem rekordnem letu (vsaj po dobičku) pa kar 50 milijonov evrov. V letu 2010 so v Revozu lastniku izplačali 37 milijonov evrov, nato pa je sledila dvoletna suša. Nove dividende je namreč Renault prejel šele letos. Bratož se tako poslavlja s 25-milijonsko dividendo Renaultu.

Pri tem mu je nedvomno pomagala tudi država, saj je v zadnjih osmih letih dobil za več kot 50 milijonov evrov finančnih spodbud. Za nov projekt (Edison), proizvodnje naslednjega twinga in štirisedežnega smarta, se Revozu obeta še skoraj enkrat tolikšna subvencija. Slovenija bo namreč primaknila 45,5 milijona evrov, ki pa jih Revoz še ni prejel. »Še vedno je v teku postopek odobritve spodbude s strani evropske komisije, ki je julija sporočila, da bo o upravičenosti spodbude začela preiskavo, če se bo slovenska stran s tem strinjala,« so povedali v Revozu.

Ob tem so navedli, da se v zadnjih dveh letih intenzivno pripravljajo na začetek proizvodnje novih modelov, ki je predvidena v letu 2014. »V teku so številna naložbena dela, projekt je v celoti ocenjen na več kot 400 milijonov evrov,« so povedali v Revozu, kjer so lani za naložbe namenili 73 milijonov evrov.