Poslovanje Adrie Airways gre po načrtih in je bistveno boljše kot v enakem lanskem obdobju. »Rezultati prvega četrtletja so spodbudni, smo 2,6 milijona evrov boljši kot lani,« je povedal Anžur, ki je zato vse bolj prepričan, da lahko Adria Airways preživi tudi brez strateškega partnerja.

Adria lahko preživi samostojno

»Menedžment je odgovoren za to, da naredi vse, da podjetje preživi, in menim, vedno bolj, da Adria lahko preživi samostojno,« je dejal in kot možno oviro za to navedel kakšna velika presenečenja ali morebitno »noro« gibanje stroškov nafte ali česa podobnega. »Verjamem celo, da je lahko dolgoročno, čeprav aviacija ni ravno zelo profitabilna, zgledno profitabilna naložba. Če bi imel denar, bi ga vložil v Adrio,« je dejal.

Trendi sicer kažejo, da klasični regionalni letalski prevozniki, kot je Adria Airways, izginjajo s trga. Lani so beležili pet odstotkov manj potnikov kot leta 2011, drugi pa so rasli. »Tu ima Adria z zdajšnjim poslovnim modelom težave,« je dejal prvi mož slovenskega letalskega prevoznika.

Treba se je približati turistično usmerjeni družbi

V družbi so zato že začeli s konceptom "first minute" ponudb, torej cenovno ugodnejših kart v primeru dovolj zgodnjega nakupa, kljub temu pa bo treba koncept v prihodnjih letih še močno spremeniti. »Povečati bo treba število potnikov od točke do točke, število turističnih potnikov, seveda ne na škodo poslovnih potnikov,« je dejal Anžur.

Adria Airways se bo morala po njegovem mnenju bolj približati turistično usmerjeni družbi. »Zelo v narekovajih rečeno nizkocenovnikom. Nikoli ne bomo Ryanair,« je dejal in dodal, da bo treba oblikovati nekakšen hibrid. Razmišljajo tudi o novih destinacijah, npr. Berlinu, dodatnih povezavah z Rusijo in nekaterih drugih linijah, na Balkanu pa bolj kot na Kosovu Anžur priložnosti vidi v Srbiji in Albaniji.

Prevelika navezanost na Lufthanso

Kot dodatno težavo je izpostavil preveliko navezanost na nemško Lufthanso, saj praktično 90 odstotkov letov opravijo za njihove nadaljnje povezave. »Naš cilj je, da to odvisnost razbijemo, znižamo tveganost poslovanja in potnikom omogočimo povezave tudi prek drugih partnerjev,« je dejal.

Glede prodaje 74,87-odstotnega deleža Adrie Airways, ki ga prodajajo država, banke in državna Posebna družba za podjetniško svetovanje, je Anžur dejal, da so pogovori o prodaji po njegovih informacijah resni in zelo intenzivni, težko pa špekulira, kdaj bi lahko prišlo do dogovora. »Stvari ne gredo tako hitro, kot bi si želeli, ampak v šestih mesecih bi se to morda lahko zgodilo,« je dejal.

Poceni vozovnice: V javnost stvari curljajo, odkar je bila razrešena prejšnja uprava

Evropska komisija je novembra lani sicer začela preiskavo, ali je država v preteklosti z več ukrepi v korist Adrie Airways kršila pravila EU o državni pomoči. »Vse je trenutno v postopku, prijave so nehali zbirati in prijavil se je eden, češ da je bil oškodovan. Je v postopku, ocenjujemo, da bo trajalo približno dve leti,« je dejal Anžur, ki pričakuje ugodno rešitev. Nekaj ugodno rešenih primerov je že bilo, npr. glede družbe Air Malta.

Glede "afere" z domnevno poceni vozovnicami za nekatere pomembne javne osebnosti, tudi politike, je Anžur ponovil, da je primer vozovnic predan Komisiji za preprečevanje korupcije, ki lahko sodi o tem, ali gre za neupravičeno izdajo kart. »Tisto, kar me moti - še enkrat: sem prvi za to, da se stvari raziščejo za nazaj, ne samo pri teh letalskih vozovnicah, ampak tudi pri drugih stvareh -, je, da stvari prihajajo v javnost tako rekoč od dneva, ko je bila razrešena prejšnja uprava,« je dejal.