Direktor Alpine Matjaž Delopst je v pogovoru za STA povedal, da se v podjetju držijo letošnjega načrta in plana ukrepov, ki so ga 15. oktobra lani predstavili bankam upnicam. Maloprodajna mreža v prvih štirih mesecih realizacijo iz enakega lanskega obdobja presega za 4,1 odstotka, žirovska tovarna obutve pa za 4,7 odstotka.

Rezultat je sicer nekoliko pod načrtom, a še vedno precej boljši kot lani. Odstopanje pa je posledica poslovne odločitve, da se proizvodnja smučarskih čevljev v januarju in februarju prekine, s čimer so si olajšali poslovanje, saj so lahko kasneje naročili in plačali materiale. Zaposleni so medtem koristili stari dopust ali presežne ure, izpad zmogljivosti pa bodo nadoknadili do konca sezone.

"Če ne bo kakšnih posebnih motenj, bomo tisto, kar smo si zadali, dosegli," je v pozitiven končni izid tega leta prepričan Delopst, ki pa kot posebne motnje opredeljuje reakcijo potrošnikov na dvig davka na dodano vrednost in zelo oteženo financiranje. V tem trenutku bi Alpina potrebovala tri milijone evrov kratkoročnega, polletnega kredita, saj prihaja v ključne mesece za proizvodnjo.

Pomanjkanje obratnih sredstev omejuje Alpinino proizvodnjo in produktivnost. Alpina pa bi morala za povrnitev svojega ugleda sproti izpolnjevati naročila in narediti dober vtis na kupce, ki so zadržani zaradi situacije v podjetju in celotni Sloveniji. "Alpina 75 odstotkov svoje obutve proda na tujih trgih. Vpeti smo v mednarodno okolje, kjer pa sedaj na Slovenijo gledajo z velikim strahom," je opozoril Delopst.

"Ni prijetno, da nas tuji partnerji gledajo postrani, ker prihajamo iz Slovenije. Ta je še pred leti veljala za pravi čudež, svoj ugled v mednarodnem prostoru pa je v zadnjem času precej uničila," je opozoril Delopst. Kot je poudaril, je treba na bančni, državni in podjetniški ravni začeti sprejemati odločitve. "Mi smo v Alpini odločitve sprejeli in jih izvajamo, podobno pa pričakujemo tudi od ostalih akterjev," je poudaril.