Aztn je pojasnila tudi, da so Agrokor opozorili, da bo moral predlagati ukrepe, ki so usmerjene k dezinvestiranju.

Nekaj dni po podpisu pogodbe o prevzemu Mercatorja prejšnji mesec je agencija ocenila, da bo novi tržni delež Agrokorja v prodaji na drobno na Hrvaškem med 30 in 40 odstotkov, kar je zelo blizu prevladujočem položaju na trgu.

Odobritev koncentracije ključna za pridobitev sredstev za nakup Mercatorja

Zato so poudarili, da se bo Agrokor moral odpovedati nekaterim svojim prodajalnam na območjih, kjer je koncentracija tudi največja, kot sta Zagreb in Zagrebška županija.

Spomnili so tudi, da bodo po vstopu Hrvaške v EU posledice koncentracije ocenjevali na vseh trgih, ki jih zajema nova družba, ne glede na to, ali bo o koncentraciji odločala hrvaška agencija ali Evropska komisija.

Odobritev koncentracije pa je ključna, da bo Agrokor dobil sredstva za nakup Mercatorja s strani partnerjev pri nakupu, Evropske banke za obnovo in razvoj ter skladov Blackstone in One Equity Partners.

Agrokor je 14. junija s konzorcijem 12 delničarjev podpisal pogodbo za nakup 53-odstotnega deleža Mercatorja. Obvezal se je, da bo za nakup plačal 240 milijonov evrov ali 120 evrov za delnico Mercatorja.

Agrokor bo moral v treh dneh objaviti prevzemno ponudbo

Agrokor bo, če bo prišlo do prodaje 53-odstotnega deleža Mercatorja, in vknjižbe delnic na njegov račun, moral najkasneje v treh delovnih dneh objaviti prevzemno ponudbo. To pomeni, da bo moral za preostalih 47 odstotkov Mercatorja zbrati še približno 200 milijonov evrov.

Hrvaški poslovni analitiki pričakujejo, da bo transakcija sklenjena do konca leta.