"Po rekordnem letu 2008, ko smo beležili 42 milijonov evrov prodaje, smo lani nekoliko znižali obseg proizvodnje, a ne tako drastično, kot je bilo pričakovati glede na zadnje četrtletje 2008, ko smo ostali skoraj brez naročil. Zasluga za to gre predvsem dejstvu, da so naši izdelki vključeni predvsem v proizvodnjo nižjecenovnih vozil," je za STA dejal prvi mož zreške družbe Andrej Poklič in dodal, da so tako leto 2009 kljub vsemu zaključili z 39 milijoni evrov prometa in pozitivnim poslovnim rezultatom.

Kot je še dejal, bo letošnje poslovno leto podobno lanskemu, čeprav so bila pričakovanja nekaj boljša, a so se že iztekle državne subvencije v nekaterih evropskih državah za nakup novih vozil, prav z njimi pa je bila najbolj vzpodbujena prodaja nižjecenovnih avtomobilov. Vseeno ocenjujejo, da bodo letos zaključili z okoli 40 milijonov evrov prodaje.

Poklič poudarja, da kriza tudi za njih še zdaleč ni preteklost, pač pa še vedno sedanjost, a so se na to dobro pripravili že ob prvih znakih v smislu zniževanja fiksnih stroškov in prilagajanja variabilnega dela. Pri tem pa, kot je dejal, ne gre samo za prilagajanje števila zaposlenih, pač pa tudi na vseh drugih področjih.

GKN Driveline se je moral v krizi prilagoditi razmeram tudi na kadrovskem področju, v glavnem z odpuščanjem tistih za določen čas. Z novimi posli bodo nekaj delavcev v prihajajočem letu vendarle spet zaposlili, vendar pa po Pokličevih besedah iz leta v leto optimirajo procese in delajo na izboljšanju produktivnosti, zato ne beležijo recipročne rasti zaposlenih glede na rast prodaje.

"Na vrhuncu nas je bilo za prodajo 42 milijonov evrov okoli 400, zdaj pa računamo, da bomo s 300 in še okoli 10 do 15 novimi zaposlenimi dosegli boljši izkupiček od tega. Za naslednje leto načrtujemo tako okoli 48 milijonov evrov prodaje," prav prvi mož podjetja, katerega osnovni proizvodi so homokinetični zglobi, tripodi in polgredi za največje svetovne avtomobilske koncerne. V stoodstotno last podjetja GKN iz Italije so prešli leta 1998, pred tem pa so bili sprva v večinski lasti drugega zreškega podjetja Unior.

Povečanje prodaje si v družbi obetajo predvsem s prevzemom novega posla. Tako so bili znotraj korporacije GKN izbrani za dobavo kompletnih polgredi za vozilo mini R60, ki je pravkar nastal v avstrijski Magni. Gre za legendarnega minimorisa, ki izvira iz Velike Britanija, po povezovanju BMW in Roverja pa ima licenco za proizvodnjo avtomobila BMW.

"Vozilo so začeli sestavljati sredi letošnjega leta, mi pa na projektu delamo že približno tri leta. S 1. julijem smo tako začeli serijsko dobavljati polgredi za vozilo, ki bo na tržišču prav v naslednjih dneh, nekateri prototipi pa so celo že zunaj," je dejal Poklič.

Od načrtovanih 48 milijonov evrov prodaje prihodnje leto bo obseg tega posla pomenil okoli deset milijonov evrov, kar pomeni okoli petino celotne proizvodnje podjetja v naslednjih dveh ali treh letih. Življenjska doba projekta je sicer okoli osem let, vrhunci pa so po Pokličevih besedah ponavadi nekje sredi tega obdobja. Kot pa je še dejal, računajo, da bodo zraven tudi, ko bo morda začela prodaja tega modela upadati, in bo do takrat razvit že novi model.