Prenovljeno razstavišče v središču sicer bankrotiranega in vse bolj propadajočega mesta na obali jezera Michigan bo najprej na voljo okoli 5000 novinarjem. Ti se bodo lahko seznanili z vsaj 50 premierno predstavljenimi vozili.

Sledila bosta dva dneva za mreženje in sestanke med predstavniki avtomobilskih podjetij, nato pa bo sejem vrata odprl še za obiskovalce. Lani so jih v Detroitu našteli skoraj 800.000.

Letošnja 25. mednarodna izvedba sejma po poročanju tujih tiskovnih agencij mineva v znamenju optimizma. Ameriški trg namreč dobro okreva in lani so v ZDA prodali 15,6 milijona vozil, kar je 7,6 odstotka več kot leto pred tem.

Letos naj bi se število prodanih vozil povzpelo nad 16 milijonov, kar je že skoraj na predkriznih ravneh. Večji od ameriškega trga je le kitajski, saj tam na leto prodajo okoli 18 milijonov vozil.

Velikani iz Detroita

V dobri kondiciji so spet tudi trije velikani iz Detroita, pri čemer sta GM in Chrysler potrebovala državno pomoč, Chrysler pa je iz krize izšel kot podružnica italijanskega Fiata. Ford se je potrebi po pomoči po drugi strani izognil. Vsi trije so se temeljito prestrukturirali in tehnološko prenovili svojo paleto vozil.

Ameriški trg je v luči stagnacije tržišča na stari celini vse pomembnejši tudi za evropske proizvajalce. BMW bo tako na sejmu predstavil športni M različici serij 3 in 4, Daimler pa še večjo in bolj prestižno različico limuzine razreda C, najbolj priljubljenega mercedesa na drugi strani Atlantika.

BMW je medtem v okviru dogajanja v Detroitu objavil, da je bavarski velikan lani prodal 1,96 milijona vozil znamk BMW, Mini in Rolls-Royce. To je 6,4 odstotka več kot v 2012 in nov rekord. Nadaljnjo rast v Münchnu pričakujejo tudi letos.

Svoj položaj na ameriškem trgu želi dodatno okrepiti tudi največji evropski avtomobilski proizvajalec Volkswagen. Ta je v zadnjih letih po rasti prodaje zaostajal za rastjo trga.

Prodal je 611.700 vozil, kar je 2,6 odstotka več kot predlani. Pri tem je prodaja avtomobilov znamke Volkswagen celo upadla za skoraj sedem odstotkov, medtem ko je koncern prodal rekordno število audijev in porschejev.

Zaostanek pri jedrni znamki koncerna želijo v Volkswagnu letos nadoknaditi z začetkom prodaje modela Golf, v letu 2016 pa naj bi dali na trg tudi model športnega terenca, pri Američanih zelo priljubljenega tipa osebnega vozila. V naslednjih petih letih naj bi v razvoj v ZDA vložili okoli sedem milijard dolarjev.

Nove modele bodo v Detroitu predstavili predvsem veliki trije ameriški proizvajalci. GM in Ford se bosta udarila z novima modeloma priljubljenih poltovornjakov. Chrysler bo predstavil model Chrysler 200, ki nastaja na zasnovi Alfa Romea. Gre za nov korak v oblikovnem približevanju Fiata in njegove ameriške hčere.

Nove modele bodo predstavili tudi japonski in korejski proizvajalci. Zadnji se na ameriškem trgu v zadnjih letih agresivno uveljavljajo.