Z nekoliko spremenjeno metodologijo in nadgrajenimi prireditvami, na katerih izpostavijo najboljše gazele v regiji, se prvi teden septembra začenja Dnevnikov izbor najboljših izmed najhitreje rastočih gazel. Gazela 2013 bo prvega finalista dobila 5. septembra v Ljubljani, ko bo izbor gazele osrednje Slovenije, šestega pa 10. oktobra v štajerski prestolnici.

Metodološka komisija, ki je že izvedla prvi del izbora, je letos opravila skoraj 30 intervjujev z vodstvi podjetij in vnovič izluščila v vsaki od šestih regij po tri nominirana podjetja, ki se bodo potegovala za naziv regijska gazela. V izboru gazela se sicer spremlja preteklo petletno poslovanje podjetij, poleg bonitetne ocene pa je vključen tudi tako imenovani faktor tveganja, ki ga po lastni metodologiji izračunava družba Bisnode. Na predlog metodološke komisije so letos med vstopne kriterije umestili tudi kriterij, da mora imeti podjetje najmanj pet zaposlenih, sicer pa ostajajo vstopni kriteriji 220.500 evrov čistih prihodkov od prodaje v letu 2007 in pozitivno poslovanje v letu 2012. V nadaljnjem raziskovanju in odločanju med kandidati v vsaki regiji pa so ključni dodana vrednost na zaposlenega, rast števila zaposlenih, izvozna naravnanost, poslovni model, sposobnost trajnostne rasti.

»Iščemo podjetja, ki jih odlikuje plemenita rast: dinamična in obenem trajnostno naravnana,« poudarja Edita Krajnović, vodja metodologije. »Vsak nov kandidat sporoča, da ima slovensko gospodarstvo rastoča, izvozno naravnana podjetja, ki se uspešno merijo s tekmeci v mednarodni konkurenci. In zato mora biti naš ponos, kot so nam v ponos naši športniki. In vsako podjetje, ki tudi javno predstavi svojo uspešno poslovno zgodbo, daje zgled, hkrati pa krepi narodovo samozavest.«

Vse od leta 2001, ko izbori najboljših gazel potekajo na regijskih prireditvah po vsej Sloveniji, je javnost lahko spoznala skoraj 250 zgodb najboljših regijskih podjetij, pregledanih pa je bilo skoraj 700 dosjejev podjetij. Odločujočo besedo pri izboru zlate, srebrne in bronaste gazele med šestimi finalistkami imajo člani Sveta gazela, ki ga sestavljajo predstavniki gospodarstva in civilne družbe, ki podpirajo gibanje Gazela, in zlate gazele. Svet gazela nadzoruje izbor in hkrati skrbi za razvoj gibanja Gazela, ki pomeni podporo dinamični rasti in trajnostnemu razvoju slovenskega gospodarstva in širše družbe.

V zadnjem poldrugem letu pa skrbi gibanje Gazela tudi za boljši in predvsem jasnejši dialog med podjetji in državo. Zato bodo letošnje regijske izbore še naprej spremljala srečanja pri županih, ki bodo tokrat ne le priložnost, da gazele povedo, kako dosegajo poslovni uspeh in katere ovire bi bilo za še boljše poslovanje treba prednostno odpraviti tako na lokalni kot državni ravni, pač pa tudi, da ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo ter ministrstvo za javno upravo pojasnita, kaj sta na področju izboljševanja okolja za rast gospodarstva že naredila in še bosta. »Izbor Gazela spodbuja rast. In na srečanjih pri županih bomo pokazali, da potrebujemo akcijo. Naša skupna naloga je pokazati, da se nekaj da narediti. In šele temu lahko rečemo uspeh,« poudarja Edita Krajnović.

Svet gazela zadnjih pet let vodi Matjaž Čadež, predsednik upravnega odbora Halcoma, zlate gazele 2003, ki poudarja pomen dialoga med gospodarstvom in vlado ter je takole komentiral predloge GZS in drugih stanovskih organizacij, ki so jih v dokumentu Kisik gospodarstva pred časom naslovili na vlado: »Od politike preveč pričakujemo. Pričakujemo, kaj vse bo rešila, ampak politika tega znanja nima. Politika se mora vedno nasloniti na gospodarstvo, ki ve, kaj je dobro in kaj ni dobro. Zato verjamem, da bodo gospodarske stanovske organizacije in vlada identificirale nekaj maloštevilnih ciljev z največjim učinkom, vendar pa te tudi uresničili. Napaka, ki jo Slovenci ves čas delamo, je, da želimo naenkrat vse rešiti. To je nemogoče. V danem trenutku se je treba torej nečemu odpovedati. Zato, da se odločiš, česa ne boš reševal, je potreben pogum. In ta mora biti tako na gospodarski strani kot na vladni. Odločiti se je torej treba, kateri ukrepi so prednostni,« poudarja Čadež.

Med prednostne naloge pa si je letošnji izbor Gazela postavil povezovanje z mladimi. Ti bodo imeli na regijskih izborih ne le priložnost spoznavati zgodbe najboljših podjetij, pač pa s podjetniki tudi intenzivno mrežiti in tako odpirati poti za nove uspešne poslovne zgodbe.