BabyWatch dokazuje, kar je izpostavil tudi Mike Butcher, evropski urednik TechCruncha, da so trenutno izjemno uspešna zagonska podjetja, ki jim je uspelo združiti potrebe na področju medicine in tehnologijo z različnimi senzorji in »home monitoringom«. Koliko časa ste v sklopu projekta BabyWatch potrebovali od ideje do izdelave prototipa naprave?

Tako je, trenutno je to zagotovo čas nosljive tehnologije in »quantified self« gibanja. Ljudje se vedno bolj zavedajo pozitivnih učinkov takšne tehnologije na naše zdravje oziroma vzdrževanje zdravja in prepoznajo potencial teh sistemov v prihodnosti zdravstva. S projektom BabyWatch se ukvarjamo že 11 mesecev, za funkcionalen prototip pa smo potrebovali štiri mesece.

Projekt je potrdil svojo izjemnost med drugim tudi maja lani, ko so ga na konferenci Shift v Splitu izbrali za najboljšega med 32 mednarodnimi projekti. Koliko sploh odtehta denar, ki ste ga prejeli za nagrado?

Prejeli smo nagrado v vrednosti 22.000 dolarjev. Vse smo namenili za kritje stroškov (precenjenega) marketinga v sklopu kampanje Indiegogo. Pred začetkom kampanje smo bili praktično nepoznani. S tem vložkom smo želeli pridobiti pozornost, ki bi se potem obrestovala v obliki uspešne crowdfunding kampanje.

Srce ekipe ste vi in idejni vodja Sandro Mur, ki se z zagonskimi podjetji ukvarja že od osnovne šole in je med drugim ustanovitelj podjetja INU. Svetovalka pa je dr. Tanja Premru Sršen, vaša mati. Kaže, da ste idealna kombinacija. Zakaj je interdisciplinarnost tako pomembna?

Interdisciplinarnost je pomembna, saj vodenje zagonskega podjetja in uresničevanje takšne ideje zahteva ogromno znanj iz različnih področij. Od programiranja do vizualnega oblikovanja. Pri uresničevanju projekta, kot je BabyWatch, se pojavljajo različni izzivi, ki jih je treba kar se da učinkovito in hitro rešiti, zato »outsourcing« ni najboljši.

Dr. Tanja Premru Sršen je še vedno naša svetovalka in mentorica, poleg nje pa imamo še enega medicinskega svetovalca iz ZDA, Evana Goldsteina. Ekipo BabyWatch sestavlja še šest inženirjev, vodja prodaje in vodja logistike. Projekt podpira tudi izjemno zanimiv odbor svetovalcev, med katerimi so tudi naši prvi angelski investitorji: Semyon Dukach, eden najbolj znanih angelskih vlagateljev, Michael Seibel, partner pri Y Combinatorju, in Helen Yuanyuan Cao, ki je bila proglašena za »digital health manager of the year 2013«.

Prav tedaj ste BabyWatch začeli preverjati tudi neposredno pri kupcih prek platforme za množično zbiranje Indiegogo. Ste že na začetku projekta vedeli, da boste šli tudi na Indiegogo? Zakaj ne na primer na Kickstarter?

Platforme za zbiranje sredstev so zelo dobrodošle v začetnih fazah. So pa takšne kampanje v izvedbi težje, kot izgledajo. Za uspešno kampanjo je potreben velik vložek denarja in časa. Je pa res, da velikokrat kampanje dobro predvidijo nadaljnjo uspešnost nekega produkta, omogočijo začetni kapital in privabijo prve uporabnike, kar je ključno za nadaljnji razvoj. Za Kickstarter se nismo odločili, ker ne sprejema kakršnih koli medicinskih pripomočkov.

BabyWatch je sistem, ki združuje ročno ultrazvočno doplersko slušalko in aplikacijo za pametni telefon, nosečnici pa omogoča, da spremlja razvoj svojega ploda, hkrati pa svoja doživetja deli z najbližjimi.

Kako bo potekala prodaja?

Naš končni uporabniki so bodoči starši. Sistem BabyWatch je namenjen za domačo uporabo. Bodočim staršem omogoča intimen in interaktiven način spremljanja nosečnosti in povezovanja s plodom. Prodaja sistema BabyWatch poteka preko medmrežja. Poleg tega smo v procesu uvajanja produkta BabyWatch v specializirane trgovine Baby Center in lekarne po Evropi in Avstraliji. V ZDA naš proizvod uvajamo v prodajo v zasebnih ordinacijah.

Zdaj ste v San Franciscu od decembra. Kaj se je v tem času že odvilo? Si vas ogledujejo že potencialni vlagatelji?

V tem času smo se začeli pogajati z novimi potencialnimi distributerji in prodajalci, kot so zasebne klinike, CVS in Walgreens. V tem času smo tudi do konca razvili našo novo aplikacijo in platformo, ki bosta na voljo zelo kmalu, ter pridobili veliko novih uporabnic. Potencialni vlagatelji si nas ogledujejo že od zmage na festivalu Pioneers. Po tej zmagi smo dobili več klicev in sporočil, kot smo jih bili sposobni predelati. Po vstopu v Y Combinator smo vsa pogajanja začasno prekinili. Pogovori z vlagatelji nas bi namreč preveč odvračali od bistvenih stvari, kot sta nadaljnji razvoj produkta in pridobivanje novih uporabnic.

Ste si že vzeli čas tudi za kajtanje?

Ne, na žalost s Sandrom nisva kajtala, že odkar sva začela z razvojem projekta BabyWatch. Do zdaj se je vse odvijalo neverjetno hitro in intenzivno. Upam, da si bova lahko vzela kak kajterski dan po končanem Y Combinatorju, saj je tu v okolici San Francisca veliko odličnih kajterskih točk. Kajta se celo kar pod mostom Golden Gate.

Ali se družite tudi z drugimi Slovenci v Silicijevi dolini?

Trenutno se bolj malo družimo, saj večinoma samo delamo. Edini konkretni prosti čas je jutranji tek, da poskrbimo za kondicijo in zdravje. Program Y Combinator je namreč zamišljen kot tisti zadnji »sprint« pred investicijo. Smo pa seveda spoznali kar nekaj Slovencev, predvsem nam je z nasvetom pomagal Y Combinator Alumni Rok Krulec.

Kako si predstavljate razvoj vaše podjetniške zgodbe po polletnem »urjenju« v Y Combinatorju?

Trenutno si zares nimamo časa kaj preveč predstavljati. Edino, k čemur stremimo, je, da uresničimo vse želje in pričakovanja naših sedanjih uporabnic in pridobimo nove. Najpomembneje se nam zdi, da dokažemo tudi tu v ZDA, da imamo kakovosten in zaželen proizvod in vrhunsko ekipo.