Pred odhodom v Kalifornijo ste dejali, da želite poiskati vlagatelje in nove člane ekipe. Vse to vam je uspelo. Je to razlog, da je Povio v tem času tako napredoval?

Zagotovo. Sicer ne bi prišli tako daleč, kot smo. Ekipa je res močna, imamo strokovnjake z različnih področij, za katere lahko načrtujemo nadaljnji razvoj aplikacije. Pridružila se nam je ekipa Calumaa, ki je razvila aplikacijo Vert in so v kratkem času naredili velike korake. Z njimi smo dobili oblikovalca, iOS-programerja, zaradi česar je aplikacija kakovostnejša, in pomoč pri promocijah ter stikih z mediji in uporabniki.

Aplikacija je imela v zadnjih mesecih veliko posodobitev. Je bila to posledica dela v Y Combinatorju?

Res je. V Y Combinatorju je okoli 70 podjetij, ki tečejo na vso moč, in s tem motivirajo tudi tebe, da še ti hitreje in močneje tečeš. Zgodi se velik napredek v razvoju in v krajšem času, kot če ne bi bili v pospeševalniku. Posodobitve z izboljšavami smo delali vsakih pet dni, ker smo želeli dobiti odziv uporabnikov, kaj jim odgovarja. Če ne bi bilo take ekipe, bi takšen peklenski tempo težko zdržali.

Kako so potekali vaši dnevi v času, ko ste bili v pospeševalniku?

V 100 dneh sem si vzel en prost dan. Večinoma smo delali po 10 ali 12 ur na dan. Čeprav na koncu to niti ni toliko opazno, saj se pri aplikacijah zelo hitro zabriše meja med vloženim delom in končnim izdelkom. Če pogledamo Instagram ali Povio, sta obe aplikaciji simpatični, ampak na Instagramu dela okoli 50 ljudi, ki so skoraj najboljši na svetu, nas pa je sedem. Včasih je težko loviti tempo z največjimi, zato je dobro biti iznajdljiv in ujeti kakšno bližnjico, ki je pri večjih podjetjih denimo ne morejo. Je pa dejstvo, da smo tudi za najmanjše spremembe preizkusili cel kup možnih rešitev, preden smo izbrali najboljšo.

Koliko ste v te spremembe vpletali odzive 1200 študentov Santa Clara University, ki ste jih najprej navdušili nad aplikacijo?

Ogromno. Naš cilj je bil dobiti odzive in spoznati njihov način razmišljanja ter ugotoviti, kakšne aplikacije radi uporabljajo. To smo počeli tako, da smo šli v kavarno, študenta prosili, če lahko preizkusi določeno funkcijo in ko smo dobili njegov odziv, smo zadevo na licu mesta popravili in šli do naslednjega študenta in vprašali še za njegovo mnenje. Če je bil odziv boljši, smo nadaljevali v tej smeri.

Kako se ameriški študenti razlikujejo od slovenskih uporabnikov, ki so bili prej večinski del Povia?

V ZDA je veliko pomembneje, da je aplikacija enostavna za uporabo, pri čemer je treba vedeti, da je tam trg tudi veliko agresivnejši kot pri nas in je zato dosti težje loviti konkurenco, ne le zaradi velikanov, ampak ker se trudijo narediti enako stvar kot mi. Zato se lahko hitro izgubiš, čeprav si boljši. Če prebiješ ta led, se stvari začnejo odvijati veliko hitreje kot pri nas.

Pa vendarle ste se uvrstili med odstotek zagonskih podjetij, ki jim je uspelo priti v Y Combinator. Ste imeli prijavo v mislih že, ko ste šli v ZDA?

V Y Combinator sem si želel priti že, odkar se je tja uvrstila ekipa DoubleRecall. To je bilo poleti leta 2011 in od takrat sem se prijavil na vsak rok. Vedel sem namreč, koliko dodane vrednosti doprinese pospeševalnik. To bi svetoval vsakemu podjetniku. Program je tako dober, priložnost pa dobijo le redki, tako da česa podobnega ne moreš kupiti. Gre samo za to, ali te sprejmejo ali ne. Izmenjava informacij, ambicioznost in energija podjetnikov, ki so v programu, je nekaj neverjetnega.

Od kod so še ekipe, ki so bile z vami v programu?

Ustanovitelji podjetij so bili iz 22 različnih držav, tako da je bilo zelo multikulturno.

Kaj bi svetovali zagonskim podjetjem, ki se bodo poskušala prebiti v Y Combinator?

Iščejo ljudi, ki bodo naredili vse za uspeh. Tim, ki ne odneha. Najpogostejši razlog, da zagonska podjetja umrejo, je, da ljudje odnehajo. Jaz sem imel srečo, da sem jim lahko pokazal, da sem že imel uspešno kariero, da sem bil med najboljšimi na svetu in da sem se tja vrnil tudi, ko sem padel. Poleg tega so zelo pozorni tudi na kemijo med ustanovitelji, da ne gre le za »superzvezdnike«, ampak da so med njimi res prijateljske vezi. Prijatelja boš namreč težje pustil na cedilu kot nekoga, ki ga ne poznaš. Druga stvar je, da iščejo produkt, ki ga uporabniki potrebujejo, ampak je še v tako zgodnji fazi, da še niso slišali zanj. Pri nas so videli, da smo bili v dobrem testnem okolju, da smo imeli rezultate, ampak da je prodor na globalni trg še pred nami.

Kako so Povio sprejeli vlagatelji na Demo Dayju, ki ste ga imeli po koncu programa v Y Combinatorju?

Imamo veliko dela, vsak dan imamo sestanke z vlagatelji, ki jim zdaj podrobneje predstavljamo, kaj delamo. Naložba pri vsem skupaj niti ni tako pomembna, to je samo sredstvo, s katerim si pomagaš, da prideš na naslednjo stopnjo. Veliko bolj kot naložba je pomembno, da smo dobili zelo dobro ekipo. Če ne bi imeli tega, nam ne bi pomagal niti milijon dolarjev. Poleg tega je naložba najdražji kapital na svetu, nujno zlo, da lahko napreduješ. Mi smo pač v poslu, kjer se čez noč lahko naredijo veliki koraki, za kar pa jasno potrebuješ naložbo. Sicer pa naložba ne pomeni uspeha. Uspešna so podjetja, ki preživijo brez naložb.