S Petkovićem smo se pogovarjali o njegovih aktivnostih v Silicijevi dolini oziroma v San Franciscu, o razmerah tamkajšnjega poslovnega okolja in pridobivanju investitorjev, nismo pa šli niti mimo slovenske startupovske scene, ki se je razcvetela tudi s pomočjo njegove pobude za mreženje slovenskih start upov v okviru Silicijevih vrtičkov.

S čim vse se trenutno ukvarjate v San Franciscu?

Glavnino časa posvečam podpori podjetjem v mojem portfelju angelskih investicij. Vsa med njimi imajo v nekem trenutku namen vstopiti na ameriški trg, tako da pripravljam tudi teren za to.

Ujeli smo vas ravno na obisku v Sloveniji. Ste doma poslovne narave?

Obisk v Sloveniji je predvsem dopustniške narave, seveda pa ne gre brez sestankov in delavnic z mojimi podjetniki. Še vedno poskušam biti koristen tudi drugim start upom, kolikor je to mogoče, vendar je to na daljavo precej težje kot v živo. Ustvarjanje mreže poznanstev v Silicijevi dolini terja veliko časa, zaradi visokih stroškov življenja pa tudi veliko finančno investicijo. Zato bo preteklo še kar nekaj časa, preden bo moja prisotnost v ZDA lahko koristna mojim podjetnikom, drugim pa svetujem, naj imajo realna pričakovanja in naj začnejo mrežo graditi zgodaj.

Katere so bistvene prednosti ameriškega poslovnega okolja, ki bi jih morali povzeti tudi v Sloveniji? So tudi kakšne slabosti, na katere tam velja biti pozoren?

Seveda se tudi v ZDA ne cedita med in mleko. Konkurenca je izjemno velika, saj se v ZDA selijo najbolj inteligentni podjetniki z vsega sveta. Prav tako je življenje v centrih podjetništva, kot so San Francisco, New York in Los Angeles, zelo drago, veliko stroškov pa gre tudi za odvetnike in druge profesionalne storitve, ki ti pomagajo navigirati nepregledno ameriško birokracijo. Verjetno je največji izziv viza, torej dovoljenje za bivanje in delo v ZDA. Seveda pa je veliko razlogov, da bi hotel biti tam. Med njimi se mi v tem trenutku glavni zdita vsesplošni optimizem in občutek, da je vse mogoče, v nasprotju s pesimizmom in obupom, ki vejeta iz mnogo ljudi v Sloveniji.

Še spremljate gospodarsko stanje in dogajanje v Sloveniji?

Dogajanje v Sloveniji poskušam spremljati čim manj in se osredotočam predvsem na svoje projekte. Zelo pa me skrbita obup in pesimizem, ki vejeta od povsod. Mislim, da bi bilo dobro, če bi se več podjetnikov ukvarjalo s tem, kako bodo prodrli na mednarodne trge, in bi se manj jezili na neumnosti, ki jih počnejo politiki.

Kako v ZDA pristopati do investitorjev? Najbrž tudi tam ni tako enostavno, čeprav jih je neprimerljivo več kot pri nas.

Ravno tam je to še manj enostavno! Veliko lažje je dobiti sestanek z investitorji v Sloveniji ali Evropi, saj je »konkurenca« manjša. Za uspeh pri ameriških investitorjih je najbolj pomembno, da te investitorju predstavi nekdo, ki mu investitor zaupa in pa da imaš tako imenovani »social proof«, kar pomeni bodisi, da že imaš kakšne uspešne podjetnike ali angelske investitorje, ki verjamejo v projekt, ali pa da imaš dobre statistike uporabe produkta ali prodajnih rezultatov.

Kaj pa slovenska startupovska scena – zadnje čase se odvija veliko stvari, nastajajo novi start upi... Se vam zdi, da se stvari premikajo na bolje, da smo na pravi poti? So za to dovolj samo start upi, ne glede na vse ovire v poslovnem okolju?

Stvari se izrazito in hitro premikajo na bolje! Podporno okolje raste, projekti pa so vedno bolj kakovostni. Žal pa ključne pomanjkljivosti še vedno ostajajo iste, saj jih ni mogoče odpraviti čez noč. To so pomanjkanje izkušenj in znanja pri gradnji produktov in podjetij, namesto hobijev, ter pomanjkanje kakovostnih angelskih investitorjev, ki bi lahko pomagali z zagonskim kapitalom in predvsem z mentoriranjem v najbolj občutljivi zagonski fazi. Tu stvari brbotajo pod površjem in potrebujemo še kakšen uspeh in prodajo podjetij, da se bosta znanje in kapital lahko »reciklirala«.