Kje ste iskali znanje, glede na to, da pri nas to še ni bilo tako razširjeno?

Ko smo začeli z optimizacijo, smo se učili iz lastnih napak in tega, kar smo brali na tujih forumih, kjer je še danes ogromno podpore in deljenja znanja. Na začetku, ko smo iskali kadre, je bil to resen problem, saj jih enostavno ni bilo. Zdaj je že bolje, ampak ljudi, ki razumejo optimizacijo, je v Sloveniji, ocenjeno na oko, morda deset.

Ne pravim, da nimajo tehničnih znanj za postavitev spletne strani, da ne znajo optimizirati vsebin, ampak o tem, da jih malo razume poslovni pogled, kako se optimizacija spletnih strani povezuje s poslom. Pri tem gre namreč za mešanico marketinga, biznisa in optimizacije. Moraš imeti vsa ta znanja in vedeti, kako se uporabnik obnaša.

Torej je večinski del posla na vas, da podjetju v celoti optimizirate spletne strani.

Večina slovenskih podjetij je premajhnih, da bi si lahko privoščila zaposliti nekoga, ki se bo ukvarjal samo z optimizacijo. Zato podjetja najamejo nas, ker vemo, kakšne imajo poslovne cilje in jim tehnično z optimizacijo pomagamo priti do teh ciljev. Ne gre zgolj za doseganje prve pozicije na iskalniku, to zna doseči marsikdo, gre za to, kako s pomočjo optimizacije prodati čim več izdelkov. Mi smo se že šest let nazaj odmaknili od razmišljanja, da je pozicija na iskalniku glavni faktor optimizacije. Bolj pomembna je relevantnost obiskovalcev spletne strani, torej ne samo da imamo prave ključne besede, ampak da spletno stran obiščejo za podjetje relevantni uporabniki. Smo pa tudi že toliko dlje, da ne merimo samo, kako relevanten je obisk, ampak ali podjetje dosega poslovne cilje, kot so nakup, prijava na newsletter in podobno. Podjetja morajo za spletno stran postaviti cilje, da sploh vedo, kaj želijo doseči. Mi pa merimo, koliko lahko vplivamo na doseganje teh ciljev.

Je ekipa desetih ljudi še dovolj za vse, kar počnete, se boste tudi širili?

Počasi se širimo, ostajamo pa zvesti temu, da delamo tisto, v čemer smo res dobri. Ne bomo delali spletnih strani, ker za to obstajajo druge specializirane agencije. Če vidimo, da naročnik potrebuje novo spletno stran, bomo priporočili najboljšo agencijo, mi pa ostajamo najboljši na področju iskalnega marketinga, Google AdWords, oglaševanja na Facebooku in analitike.

Na vsakem področju imamo produktnega specialista, ki je močno podkovan v tem segmentu, vsak naročnik dobi tudi digitalnega stratega, ki pogleda celostno sliko, kako poslovno strateško razvijati zadeve še naprej. Nameravamo pa s širjenjem v tujino širiti tudi ekipo.

Glede na vse spremembe se morate najbrž tudi vi stalno izobraževati?

Zelo veliko se izobražujemo. Pridobili smo certifikat Google Certified Trainer, kar nam omogoča, da imamo dostop do informacij od Googla in trenerjev iz drugih držav. Na tak način lahko pridobivaš veliko novega znanja. V začetku novembra smo postali tudi Google Partner. Google je oktobra spremenil način certificiranja podjetij, ukinili so certifikat Google AdWords Certified Partner in pripravili značko Google Partner, ki pomeni precej več, saj mora podjetje doseči zelo visoko raven kakovosti.

Google spremlja dosežke agencij in v Sloveniji je zaradi tega število partnerjev precej padlo. Zelo hitro lahko izgubiš certifikat, če svojega dela ne opravljaš dovolj kakovostno. Poleg tega hodimo tudi na razne konference v tujini, kjer pridobivamo nova znanja iz izkušenj tujih strokovnjakov.

Kakšne so vaše izkušnje z mladimi kadri?

Vsakič, ko odpremo novo delovno mesto, imamo izredno veliko prijav. Problem je v tem, da tega znanja na fakulteti ne moreš pridobiti. Neke osnove že imajo in takšne lahko izobraziš, ne morejo pa prevzemati projektov, ker je toliko specifičnega znanja, ki ga moraš res osvojiti, preden si lahko samostojen pri delu. Na posamezniku je torej, da ga to zanima in da se je tudi pripravljen izobraževati, preden se prijavi za delo in tudi kasneje.

Iščemo ljudi, ki bodo sami od sebe potiskali naprej. Ni toliko pomembno področje izobrazbe, ampak je bolj pomembno, da kandidata zanima digitalni marketing in da je pripravljen premikati meje.

Kakšni so vaši cilji, je pet let v vašem poslu sploh merodajno obdobje za postavljanje ciljev?

Ko smo leta 2007 pisali triletni poslovni načrt, smo se ga držali toliko, da smo sledili industriji in na koncu se je izkazalo, da smo kar zadeli. Je pa res, da se trg v zadnjih dveh letih spreminja bistveno hitreje in zelo težko lahko napoveš, kaj bo aktualno čez pet let. Lahko ocenimo, da bosta Google in Facebook še vedno pomembna, optimizacija spletnih strani bo pomembna, a drugačna.

Koliko prihodkov bomo imeli na katerem področju, tako ne načrtujemo, vemo pa, kam se bomo usmerjali v prihodnjih dveh letih, po področjih storitev in po regijah.