Kako sta se lotila razvoja namizne igre?

Začelo se je pred dobrima dvema letoma, ko sva se z bratom Timom za izziv lotila narediti namizno igro po računalniški igri Stalker. Napisala sva preprosta pravila in najprej smo jo igrali štirje bratje. Bilo je precej zabavno, čeprav smo pravila prvih nekaj mesecev spreminjali skorajda vsak dan. Prebrala sva cel kup navodil, kako se dela takšne igre, in ko je vse skupaj začelo dobivati neko obliko, smo igro začeli igrati tudi s prijatelji. Ravno oni so bili zelo navdušeni, čeprav jih ne računalniške ne namizne igre sploh niso toliko zanimale.

Potem sva z bratom pravila in elemente igre še nadgrajevala in jo sčasoma začela testirati tudi pri drugih igralcih, ki se zbirajo na večerih namiznih iger. Pred pol leta pa smo začeli pripravljati grafične podobe in druge materiale za samo igro, čeprav je od začetka nisva imela namena prodajati ali kakor koli tržiti.

Sta pri pripravi kampanje sodelovala tudi z iniciativo Slovenia Crowdfunding, ki je sodelovala pri večini slovenskih kampanj?

Z njimi sva bila v kontaktu že od samega začetka. Dali so nama cel kup nasvetov, kako pripraviti celotno kampanjo, ampak sva se vsega lotevala sama. Zelo težko se je stalno opirati na nekoga, poleg tega pa se moraš tudi sam učiti. Dobro pa je dobiti nasvet, tako da sva jih nedavno spet prosila za pregled pripravljene kampanje, če sva morda na kaj pozabila.

Sva pa brala tudi članke, kako se lotevati kampanje, in predelala uspešne kampanje na Kickstarterju, tako da sva prišla do točke, ko sva pripravljena začeti svojo kampanjo.

Na kaj je treba biti pozoren pri pripravi kampanje za Kickstarter?

Veliko je malenkosti. Dejansko ni tako enostavno, kot se zdi na prvi pogled. Kickstarter ima tudi psihološki trik, da na svoji strani prikazujejo samo uspešne kampanje, zato morda najprej vsak dobi občutek, da je v bistvu zelo lahko uspeti. To je prva stvar, ki se je moraš znebiti. Ne smeš imeti lažnega občutka, da je enostavno, ampak se moraš zadeve lotiti tako, kot da ti ne bo uspelo, in poskusiti narediti vse za to, da ti bo uspelo.

Teksti, slike, video, vse to mora biti pripravljeno na visokem nivoju, ampak v rangu želenega cilja. Če bi bil torej video slab, pa bi hotel zbrati 100.000 dolarjev, bi se podporniki verjetno vprašali, zakaj se nisi bolj potrudil. In obratno, če nekdo želi zbrati nekaj tisoč dolarjev, pa ima profesionalno posnet video, se bodo podporniki vprašali, zakaj je toliko vložil v sam video, namesto v produkt. Moraš najti neko ravnovesje, tudi med vrednostjo nagrade in njeno vsebino. Zaradi vseh teh elementov je tudi težko postaviti cilj, koliko sredstev želiš zbrati. Po eni strani si želiš veliko, po drugi še ne veš, koliko je produkt dejansko vreden, paziti pa moraš tudi, da bo produkcijska naklada cenovno dovolj ugodna, da jo bo kdo kupil.

Pozoren velja biti tudi na stroške pošiljanja produkta. Kickstarter žal ne omogoča nastavljanja cene poštnine iz različnih držav, tako da je treba predvideti, od kje bo največ podpornikov in na podlagi tega preračunati neko povprečno poštnino. Midva sva jo vštela v ceno produkta, da je bolj transparentno in da podporniki kasneje ne odkrivajo še dodatnih stroškov.

Zadnji element pred objavo kampanje pa zajema gradnjo uporabniške baze, torej da imaš že pred objavo kampanje publiko vseh, ki so kakor koli povezani s tem, kar poskušaš lansirati na trg.

Kaj boste uporabnikom ponudili v zameno za podporo?

Najin cilj je zbrati 12.000 dolarjev, kar je dovolj za prvo proizvodnjo. Pri nagradah pa sva se osredotočila na samo igro. Tako imava za tiste, ki bodo želeli podpreti projekt, ne bodo pa kupili igre, pripravljeno majico in različico »print&play«, ko bova po elektronski pošti poslala vse komponente in si jih bodo uporabniki lahko sami natisnili in igrali. Naslednja nagrada je sama igra, ki jo bodo dobili za 60 dolarjev, nekaj pa bo tudi ponudbe »limited edition« za zbiratelje.

Kdo je ciljna skupina podpornikov?

V prvi fazi ciljava na lokalni trg, na prijatelje in celotno skupnost, ki spremlja Kickstarter, sicer pa največ namiznih iger preigrajo v ZDA, zato pričakujeva, da bo tam največ podpornikov, ni pa zanemarljiv niti evropski trg.

Kakšna je sicer konkurenca v kategoriji namiznih iger?

Na Kickstarterju je veliko namiznih iger, je pa res, da je kategorija iger tudi eden najbolj uspešnih segmentov, saj jih skoraj polovica uspe. To sicer nič ne pomeni, je pa zagon, da se razvijalci namiznih iger bolj potrudimo pri samo pripravi in izvedbi kampanje.

Kje boste proizvajali igro?

V Sloveniji. Glede na predvideno količino iger je to najbolj optimalna izbira, poleg tega pa bi rada podprla tudi lokalno okolje.