Vsak naslednji projekt, ki ga slovenski podjetniki s pomočjo podjetnika v ZDA Nika Klanška objavijo na Kickstarterju, potrebna sredstva zbere hitreje, številni podporniki, ki produkt kupijo vnaprej, pa s tem avtorjem omogočijo še hitrejši razvoj produkta oziroma proizvodnje.

Zadnji projekt, ki se je pojavil na Kickstarterju, je Lumu, merilnik svetlobe za iphone, ki je uporabnike tako navdušil, da so ga nemudoma podprli in 20.000 dolarjev, kolikor jih ekipa Lumuja potrebuje za zagon proizvodnje, zbrali v manj kot petih urah. V dveh tednih, deset dni pred koncem zbiranja sredstev, pa jih je podprlo že 1800 uporabnikov iphona, ki so prednaročili za več kot 167.000 dolarjev merilnikov svetlobe in dodatkov, ki sodijo k produktu.

Prepričata enostavna uporaba in odlična aplikacija

Lumu je podpornike na Kickstarterju prepričal, ker je njegova uporaba zelo enostavna, saj je treba za boljši fotografski posnetek le pognati aplikacijo ter Lumu priključiti v izhod za slušalke na iphonu. S tem fotografom in drugim kreativnim uporabnikom ne želijo omogočiti le bolj kakovostnih fotografskih posnetkov, ampak tudi veselje pri fotografiranju in s tem boljšo uporabniško izkušnjo. »Ker smo fotografi, smo poznali svetlomere že prej, a se nam niso zdeli dobri, zato smo želeli narediti nekaj novega, zase in za druge uporabnike, da bodo lahko v tem uživali,« je dejal Marko Pirc. Dodal je, da so se za svetlomer za iphone odločili, ker jim je bilo lažje razvijati aplikacijo za to platformo, si pa zaradi velikega povpraševanja že prizadevajo, da bodo čim prej lahko produkt ponudili tudi uporabnikom pametnih telefonov, ki jih poganja operacijski sistem Android.

Svetlomer za iphone so sicer razvijali od oktobra lani in ga stalno izpopolnjevali, preden so prišli do verzije, ki osvaja Kickstarter. »Ko produkt razvijaš tako hitro, narediš prototip, ki je popolnoma drugačen od končnega izdelka. Je stokrat večji, grši in slabši in manj zmogljiv, potem pa kar nekaj časa traja, da ga izpopolniš in prideš do verzije, s katero si zadovoljen,« je pojasnil Pirc, njegov kolega Staš Stankovič pa meni, bodo Lumu lahko izpopolnjevali, dokler bodo želeli. »Do popolne verzije zagotovo ne bomo prišli nikoli, lahko se ji samo približujemo,« je dejal.

Do uspeha vodi celostno razmišljanje

Ker želijo s produktom izboljšati uporabniško izkušnjo, so hkrati s svetlomerom kupcem že ponudili tudi dodatka, torbico za zaščito in vrvico za lažje prenašanje. Gre za logično dopolnitev produkta, v en glas povesta Pirc in Stankovič in dodata, da so dodatki premišljeni, saj so želeli uporabnikom pokazati, da razmišljajo o vseh vidikih rabe produkta. »Če si premislil vsak detajl, uporabnikom pokažeš, da znaš celostno razmišljati in da boš enako delal tudi v prihodnje. Če torej želimo izboljšati uporabniško izkušnjo fotografa, moramo najti rešitev tudi za to, kam naj fotograf pospravi svetlomer, ko ga ne uporablja,« je prepričan Stankovič.

Takšno razmišljanje jih je gotovo pripeljalo do tega, da so potrebnih dvajset tisočakov zbrali v pičlih petih urah, zdaj pa jih imajo že osemkrat več. Odziv podpornikov na Kickstarterju jih je malce presenetil, priznavajo, hkrati pa jim to daje vedeti, da pravilno razmišljajo in delajo nekaj dobrega, sta dejala Pirc in Stankovič, dva od sicer peterice članov ekipe, ki so povečini absolventi oziroma podiplomski študenti, eden pa je raziskovalec na fakulteti za elektrotehniko.

Ker so delali z veseljem, jim je šlo kot po maslu

»Če nekaj delaš s srcem in če je ekipa prava, se sploh ne obremenjuješ s tem, da moraš nekaj preštudirati, ampak gre bolj za logično sosledje, da greš čez določene prepreke in vsak dan nekaj malega narediš. Če pogledamo nazaj, nam je šlo kot po maslu,« je na vprašanje, ali so poleg znanja, ki so ga pridobili med študijem, morali za razvoj produkta preštudirati še veliko dodatnega gradiva, odvrnil Stankovič.

»Uživamo v tem, da rešujemo težke probleme. Ko ti nekaj predstavlja izziv, delaš z veseljem in to ni trud, to je užitek v delu. Zato mi ne moremo reči, da smo se tako zelo trudili ali da nam je bilo težko, sploh ker je vsak član ekipe prispeval, da nam je uspelo narediti nekaj čudovitega,« je Stankovičevo razmišljanje dopolnil Pirc. K temu spodbujata tudi druge svoje vrstnike: »Če ima kdo idejo, pa jo prav gotovo ima, se mora zamisliti, zakaj ne dela tistega, kar mu je všeč. Mi lahko iz prve povemo, da je to nekaj fenomenalnega.«