Podjetje, ustanovljeno leta 2000, razvija in izdeluje elektronske krmilne in regulacijske sisteme za potrebe klimatizacije, avtomatizacije poslopij in industrijskih procesov.

Ob njem sta bili nominirani še podjetje Oro Met iz Neverk v pivški občini, ki je specializirano za proizvodnjo standardnih orodnih plošč, in družinsko podjetje Pet Pak (več o podjetju) iz Ilirske Bistrice, v katerem izdelujejo embalažo za prehransko industrijo, kozmetične izdelke in farmacijo.

Kratka predstavitev zmagovalnega podjetja

Smarteh je gazela, ki je bila med nominiranimi podjetji že preteklo leto, od leta 2007 do 2012 pa je promet povečala z dobrega milijona na 2,7 milijona evrov. Gre za hitro rastoče inovativno podjetje, ki se spreminja iz razvojnega v razvojno-proizvodno podjetje in hitro raste v smeri srednje velikega podjetja. Trenutno zaposluje 32 ljudi, 97 odstotkov prometa pa izvozi. Največji Smartehov kupec je podjetje Halton iz Finske.

Smartehova konkurenčna prednost je, da njegova dejavnost poteka v štirih različnih segmentih. Izdeluje namreč elektronske regulatorje za krmiljenje kabinskih sistemov LRC (Longo Room Control), kot so temperatura, pretok in vlažnost zraka ter razsvetljava na ladjah, v hotelih in poslovnih zgradbah, drugi segment so napredni krmilni sistemi LHC (Longo Hoode Control) za regulacijo prezračevanja kuhinjskih nap in hladilnih stropov v velikih kuhinjah, paradni konj pa naj bi v prihodnje postal programabilni krmilnik LPC (Longo Programmable Controler).

Smartehovi najmočnejši trgi so ZDA, Francija, Finska in Malezija, na račun LPC pa letos načrtuje za vsaj 25 odstotkov višje prihodke od prodaje. Z LPC in sistematskim vlaganjem v lastno trženje se zdaj usmerja na hitro rastoče trge Bližnjega vzhoda, Turčije, držav nekdanje ruske federacije, Rusije in Bolgarije, kjer so prve posle že sklenili, izziv pa so mu tudi ZDA in Južna Amerika.

Utemeljitev metodološke komisije

»Voditelj se v zadnjih desetletjih iz ospredja, kjer je nekoč varoval množico, pomaknil v sredino, od koder druge vodi z znanjem. 'Stavim na svoje ljudi, sam sem samo eden izmed ekipe,' poudarja tudi Miroslav Črv, direktor ambiciozne gazele Smarteh. V zadnjih petih letih so delo ponudili dvanajstim novim zaposlenim in dvignili dodano vrednost za skoraj 50 odstotkov, na 46.500 evrov na zaposlenega.

Podjetje z boniteto A1 je izrazit izvoznik, kar 97 odstotkov prihodkov ustvari na mednarodnih trgih. Pri tem se ne prepuščajo udobnosti evropskih trgov; z odločitvijo za osamosvojitev od prevladujočega kupca so se strateško usmerili na hitrorastoče trge: Bolgarijo, kjer so svoj produkt že uspešno prodali, Bližnji vzhod, Turčijo, Rusijo in nekdanje ruske države, na zemljevid potencialnih trgov pa so postavili tudi Južno Ameriko, Tajvan in ZDA.

Gonilo rasti in vzvod trajnostne orientacije Smarteha so razvoj, prilagajanje trgu in iskanje novih tržnih priložnosti. Pri tem se naslanja na lastno znanje in inovativnost, ki jo dosledno meri glede na razvojne dosežke mednarodne konkurence. Tržni preboj temelji tudi na gradnji lastne prepoznavne blagovne znamke, s katero si je zastavil cilj 25-odstotnega deleža v prodaji.«