»V letošnjem letu, ko podjetje SEP praznuje že 20 let delovanja, bomo znova lahko začeli uveljavljati filozofijo, da prevzamemo le toliko dela, kot ga lahko naredimo, in da proizvodnjo razpršimo na več kupcev,« napoveduje Edmund Pal, direktor podjetja SEP iz Mokronoga, sicer srebrna gazela leta 2003 in bronasta gazela 2005.

Podjetje, ki je bilo do leta 2012 lastniško mešano podjetje, je imelo v dosedanjem razvoju kljub stalni rasti kar veliko omejitev predvsem glede na kupce oziroma proizvajalce avtomobilov z nemškega avtomobilskega trga. To je bil glavni razlog, da se je lastniška struktura spremenila, tako da je polovični slovenski lastnik odkupil še drugi del in je od leta 2012 SEP v celoti v slovenski lasti.

Zasedeni sedem let vnaprej

Ker se v avtomobilski industriji podpisujejo pogodbe za sedem let in so se prav lansko leto predhodne iztekle, je bilo prehodno krizno obdobje najbolj primerno za pridobitev novih kupcev in novih projektov. »Zmanjšanje števila zaposlenih za 15 odstotkov in 15-odstotno zmanjšanje obsega poslovanja sta nam omogočila, da smo leti 2012 in 2013 preživeli z minimalnim dobičkom, hkrati pa z velikim optimizmom stopamo v leto 2014, v katerem znova načrtujemo 15-odstotno rast, tako da bomo ob koncu leta že dosegli naše najboljše rezultate iz leta 2010. Vse do leta 2020, do katerega imamo že zagotovljeno delo za obstoječe zmogljivosti in hkrati tudi 15-odstotno letno rast, zato lahko že danes razmišljamo o letu 2020 in naprej.«

To se sicer nanaša le na podjetje v Sloveniji, v katerem je trenutno 100 zaposlenih. Enako rast, če ne še nekoliko večjo, pričakujejo tudi v podjetju v Bijeljini v Bosni in Hercegovini, kjer je trenutno 50 zaposlenih, največjo rast pa v tovarni v Toljatiju v Rusiji, v kateri so pognali proizvodnjo šele septembra lani in ki trenutno zaposluje le šest ljudi. »Iz podpisanih pogodb in naročil je že jasno, da bomo že v letošnjem letu prvemu stroju za pihanje plastike dodali še drugega za brizganje in s tem podvojili proizvodnjo. Takšno rast načrtujemo tudi za naslednja leta.«

Sodelovanje spodbuja razvoj

Podjetje, ki ostaja specialist za pralno tehniko v avtomobilski industriji, je svoj prodor na nemški in angleški trg doseglo tudi prek svojih nekdanjih konkurentov. V avtomobilski industriji namreč vse bolj prihaja do sodelovanja, saj konkurenti, še posebno veliki, iščejo v malih le partnerje, s katerimi lahko skupno uresničijo zastavljene cilje. S pridobitvijo ISO standardov in posebnega certifikata za razvoj pralne tehnike so postali dobavitelj TIR1 za Volkswagen, s tem pa postali prepoznavni v svoji tržni niši za vse avtomobilske proizvajalce. Tako so prek Magne v Nemčiji in Angliji postali dobavitelji za skoraj vso evropsko avtomobilsko industrijo (od večjih ne dobavljajo le Oplu). Med kupci ima še vedno posebno mesto Renault.

Zaradi velikega povpraševanja avtomobilskega trga po teh izdelkih so se zavestno odločili, da segment pralne tehnike, ki dosega že 95-odstotkov proizvodnje (preostalih pet odstotkov je še vedno namenjenih beli tehniki), razdelijo na pralno in zračno tehniko. Razlog je preprost. Vsako vozilo potrebuje le eno posodo za pranje stekel in vsaj šest zračnikov.

Lastna blagovna znamka

»Čeprav je v avtomobilski industriji vse prilagojeno proizvodnji motorja in karoserije, imajo veliki proizvajalci posameznih sklopov nekaj prednosti, saj lahko posameznim modelom prilagodijo razvojni program. Njihova slabost pa je ta, da se ne morejo prilagoditi za manjše serije, kar je naša velika prednost,« je poudaril Pal. »Prav zaradi izredno hitre prilagodljivosti in kakovosti, ki je rezultat našega razvoja, smo postali prepoznavni v evropski avtomobilski industriji.« V SEP pozorno spremljajo razvoj električnih avtomobilov, ko bo na osnovi že pripravljenih predlogov pralna tehnika prešla v razred varnostnih segmentov avtomobila in s tem pridobila veljavo. »Vse to bo le voda na naš mlin, tako da se nam ni treba bati za pridobitev novih proizvodov in novih naročnikov.«