Ponedeljek, 15. april:Začetki

Pomemben začetek dneva so jutranja plavanja. To je čas zame, da naredim nekaj za telo in duha, kar je konec koncev najpomembnejše delo v celem dnevu. Odkar plavam, sem neverjetno bolj učinkovit. Jutranja telesna aktivnost prekaša še tako močno kavo.

Ko pridem v službo, sledi prvi pregled elektronske pošte. Odgovorim na najnujnejše in se odpravim na FDV, kjer so me povabili, da predavam pri predmetu Politika mednarodnega poslovanja. Z veseljem se odzovem na vsa povabila fakultet, saj sem prepričan, da študenti potrebujejo v veliki meri tudi znanje in izkušnje iz prakse. Ko sem študiral, tega ni bilo. Poslušali smo predavanja profesorjev in asistentov, ki z realnim sektorjem niso imeli veliko opravka. Tudi zato sem bil po diplomi zmeden, saj me niso uspeli navdušiti nad ničemer.

Torek, 16. april: Evolucija

Dan za sestanke. Po rutinskem jutru ob 8.30 hitri sestanek ob zajtrku s partnerjem Tomažem na temo njegove uspešne predstavitve LinkedAge platforme na konferenci evropskega združenja domov za starejše v Beogradu. Nato ob 9. uri sestanek s tretjim partnerjem Sašom na temo GoOpti in dodajanja novih prevoznikov v naš sistem. Od 10. do 13. ure razgovori s potencialnimi zaposlenimi za GoOpti. Ob 13. uri skupno kosilo z našimi zaposlenimi pri UNIGLOBE TM Travel, kjer smo predebatirali spodbudne rezultate v marcu. Bravo punce! Ob 14. uri sestanek na temo organizacije logistike za tri večje medicinske kongrese.

Takšen je moj običajen dan. Prvo vprašanje bi bilo, kako sem se lahko tako zapletel? Vedno sem bil zagovornik, da je potrebno najti svojo nišo in biti tam najboljši. Pri UNIGLOBE so to poslovna potovanja. Pri GoOpti so to ugodni prevozi na daljše relacije in letališča. Pri LinkedAge je to izmenjava starejših, ki živijo v domovih in varovanih stanovanjih po principu Erasmusa. Kako mi to ni uspelo pri sebi in sem sedaj del treh velikih zgodb?

Resnično sem motiviran spreminjati svet okoli nas na boljše in tako ves čas razmišljam, kako bi lahko kaj naredili bolj učinkovito, bolj uporabno, bolj prijazno, preprostejše, lepše... Leta 2007 sva po zaključku magisterija v Trstu skupaj s Tomažem odprla Slohouse Destination Management Company. S prepričanjem, da je Slovenija še neodkrit del Evrope, ki ima izjemen turistični potencial, sva pričela tržiti motivacijske dogodke podjetjem v tujini.

Jaz sem delal programe in skrbel za inovativno vsebino, Tomaž pa je navezoval stike predvsem v Belgiji, kjer je takrat živel. Po nekaj manjših dogodkih sva dobila prvo večje naročilo iz agencije UNIGLOBE za tridnevni dogodek za 100 oseb. Izpeljala sva ga izvrstno in takoj za tem dobila povabilo pripeljati UNIGLOBE v Slovenijo. Prepričana, da bova ostala pri promociji Slovenije, sva čisto za hec odšla na sestanek, kjer so naju navdušili z njihovim načinom dela.

Sreda, 17. april: Hitra rast in Indijci

Dan v službi se je začel z nadzorom dela v GoOpti pisarni. GoOpti je doživel v dveh letih izjemno rast in tako je posledično še veliko stvari, ki čakajo na izboljšavo. V pisarni je sedaj že devet oseb, ki skrbijo, da je vsak dan med 200 in 300 potnikov prepeljanih ob obljubljenih urah. Prevoze izvajamo s 27 vozili in imamo več kot 50 voznikov. Poleg naše poslovalnice imamo še štiri franšizne enote, dve v Ljubljani, eno v Portorožu in eno v Mariboru.

Osnovna spletna stran, ki smo si jo zamislili pred tremi leti, je bila namenjena za nekaj prevozov na dan. Prerasli smo jo v pol leta. Do pred pol leta smo stran nadgrajevali, nato pa smo se odločili, da začnemo vse od začetka. Razlog je preprost. Komunikacija z našimi indijskimi programerji je bila zaradi oddaljenosti in kulturne različnosti polna šumov, kar je podaljševalo proces in slabšalo končni izdelek. Velik problem je bila tudi slabo zasnovana platforma ter slaba predstava, kaj sploh je dobra uporabniška izkušnja. Kljub temu je bila spletna stran super izkušnja za preizkušanje ideje in trga. Indijci so računali 1/20 cene v Sloveniji. Tu si tega ne bi mogli nikoli privoščiti.

Danes je slika drugačna. Ideja je presegla vsa pričakovanja. Postali smo prepoznavna blagovna znamka na slovenskem trgu, ki postavlja standarde vsaj na področju prevozov do letališč, če ne tudi na področju medmestnih prevozov. Prejemamo tudi številne prošnje prevoznikov iz Hrvaške in drugih držav po vključitvi v GoOpti sistem.

Logičen korak naprej je tako popolna prenova spletne strani. Večji del dneva sem se tako ukvarjal z načrtovanjem nove spletne strani in izborom to pot slovenskih partnerjev, ki bodo prevzeli izgradnjo nove GoOpti platforme. Privoščiti si jih žal še vedno ne moremo, vendar ni druge rešitve, saj je sedaj od tega odvisna naša prihodnost.

Četrtek, 18. april: Širina

Danes je začetek Slovenian Incoming Workshopa (SIW) v Portorožu. Kot prejemniki Zlatega sejalca 2012 smo dobili možnost brezplačne udeležbe. Dogodek je namenjen na eni strani tujim agencijam in tour operaterjem, ki jih zanima prodajati Slovenijo, in slovenskim hotelirjem, incoming agencijam, prevoznikom in drugim ponudnikom turističnih storitev, da se predstavijo v najboljši luči in poskušajo pridobiti posel. Do sedaj smo bili na takem workshopu že dvakrat kot Sloveniabreak.com in enkrat kot GoOpti. Realizacija je bila vedno izjemno majhna. To pot bomo morda kot dobitniki prestižne nagrade za najbolj inovativno podjetje v turizmu leta 2012 deležni večje pozornosti.

Dogodki v slovenskem turizmu so vedno isti. Tuji gostje se menjajo, vendar slovenski predstavniki so vedno isti. Smo kot malo večja družina, ki na koncu hodimo na te dogodke predvsem zaradi druženja med seboj. Konec koncev ni s tem nič narobe, saj se na teh dogodkih dogovorimo za največ posla med seboj.

Nikoli ne bom pozabil žal pokojnega Roka Klančnika, ki mi je leta 2006, ko sem začel stopati po korakih podjetništva v turizmu, rekel: v turizmu si lahko uspešen le, če ne jemlješ nobenega kot konkurenta, ampak znaš sodelovati z vsemi. Tako sem šel z njim na moj prvi SIW, kjer se je po najboljših močeh trudil, da sem spoznal čim več akterjev slovenskega turizma. Rok Klančnik je bil izjemen motivator in eden izmed ključnih promotorjev slovenskega turizma. Znal je združevati in znal je biti mentor. Obe vrlini poskušam nadaljevati tudi sam.

Rok je imel v sebi neverjetno pripravljenost pomagati. Spoznala sva se tako, da sem dobil njegovo telefonsko številko od prijatelja. Bil se je pripravljen dobiti na kavi s popolnim neznancem in mu deliti svoje izkušnje ter odpirati vrata. Tega nam primanjkuje na vseh področjih. Če bi vsi tisti, ki so v življenju že nekaj dosegli v obliki znanja, izkušenj ali kapitala, bili pripravljeni širše deliti z tistimi, ki tega še nimajo, imajo pa potencial, bi bila Slovenija in tudi svet veliko boljša.

Petek, 19. april: Slowenian Incoming Workshop

V konferenčnih dvoranah Portus v Portorožu je bilo zjutraj vse pripravljeno na najpomembnejši del SIW. Vsak je imel svojo lično opremljeno stojnico, kjer so se naši potencialni kupci izmenjavali na vsakih 20 minut. Zelo intenzivno. Od 9. do 18. ure s kratkim 20-minutnim odmorom.

Takšne delavnice se mi zdijo zelo dober način povezovanja kupcev in ponudnikov. Dvajset minut je dovolj, da dobijo kupci zaupanje za svoje stranke. Za uspeh so ključnega pomena na eni strani kakovostni ponudniki in na drugi realni kupci, ki ustvarjajo promet. Upam, da so to pot naredili pri SPIRIT dober izbor, saj smo se prejšnja leta cel dan pogovarjali s številnimi potencialnimi agencijami, kjer so bili vsi navdušeni in zainteresirani za sodelovanje, realni izplen v zadnjem letu pa je bil morda okoli dva tisoč evrov prometa. SPIRIT namreč plača kupcem vse stroške potovanja in tako se zgodi, da številne manjše agencije pridejo na brezplačni dopust. Seveda jih vse zanima in se dogovorijo za sodelovanje, vendar končne realizacije ni oziroma je izjemno majhna, ker pač Slovenije ne prodajajo oziroma so premajhni in niti nimajo pravega povpraševanja.

Delavnica se mi je zdela zelo uspešna. Držim pesti, da bo prinesla več kot prejšnja leta. Vmes so bili zelo zanimivi ljudje kot tudi očitni dopustniki. Izjemno veliko ruskih agencij, ki si želijo, da bi GoOpti naredil povezave do slovenskih zdravilišč. Indijci, ki očitno niso imeli kaj dosti interesa voziti ljudi v Slovenijo, ampak so mi poskušali prodati prenovo GoOpti spletne strani. Dvakrat pa ne bom padel na iste limanice!

Veliko smo se tudi nasmejali, saj se nekateri ne držijo urnikov oziroma želijo spoznati več ponudnikov in rotirajo na 10 minut. Zato prihaja do vrivanja, jeze, izbruhov in gentlemanskih dejanj. Najbolj ambiciozna je bila Švedinja, ki si je želela pogovora istočasno z menoj kot tudi našo vodjo ključnih strank kljub temu, da sem jaz imel termin z Egipčanom. Ta je bil sicer izjemno prijazen in je to molče prenašal, dokler ji ni bilo vse jasno. Na koncu ji je povedal, da ima najraje Abbo in da vozi volva ter se zato ne more jeziti nanjo. Čez pet minut sta bila že dogovorjena, da jo obišče v Stockholmu.