Le še dva dni je do mednarodne podjetniške konference PODIM, ki bo v sredo in četrtek potekala v mariborskem hotelu Habakuk. Dogodek bo letos v celoti potekal v angleščini, s čimer so organizatorji želeli privabiti tudi čim več tujih obiskovalcev, zelo pester pa je tudi nabor govorcev, ki bodo z mladimi podjetniki delili svoje podjetniške izkušnje. Med njimi bo tudi Andrea Spiegel, novinarka, ki je kariero začela na televiziji Fox, kasneje je delala za AOL, sledila pa je tudi izkušnja v startup podjetjih. Danes je Spieglova podpredsednica razvoja novih produktov v družbi Forbes ter podpornica in promotorka ženskega podjetništva.

Njeno delo je bilo vedno startupovske narave

»Rada imam nove ideje, ki jih lahko spravim v življenje. Je težko, izčrpavajoče, ampak tudi zelo zabavno. Tako sem tudi v klasičnih podjetjih vedno sodelovala pri novih projektih, ki so bili drugačni, bolj startupovske narave, in ko sem bila že 9 let pri AOL, sem vedela, da je čas, da začnem nekaj novega. Prišla je priložnost za sodelovanje v startupu in to me je pripeljalo v ta svet, v katerega sem prinesla vse svoje izkušnje, ki sem jih pridobila pri TV-produkciji in digitalnih medijih. Vse to se je dobro preneslo v startup okolje,« je svojo izkušnjo v startup okolju opisala Spieglova, ki je bila kot ženska v vseh podjetjih, s katerimi je sodelovala, vedno v manjšini, čeprav se na to nikoli ni ozirala. »Bolj sem se osredotočila na svoje izkušnje in tisto, kar sem lahko doprinesla podjetju, s katerim sem sodelovala,« pravi.

Na vprašanje, kako usklajuje družinsko in poslovno življenje, odgovarja, da sta se z možem že v času, ko je delala za AOL odločila, da bo on ostal doma, čeprav to ni pogoj, da se ženske podajo v podjetništvo, poudarja.

Ženske naj se osredotočajo na znanje, ki ga lahko prinesejo v podjetje

»Imam srečo, da sem vedno delala za ljudi in z ljudmi, ki so glede tega zelo fleksibilni, zato sem imela vedno znova možnost dokazati, da lahko opravljam svoje delo ne glede na to, da sem tudi mama. Pač naredim malo več ponoči ali popoldne, pomembno je le, da znaš pokazati, da si sposoben stvari dokončati,« pojasnjuje sogovornica, ki bo na PODIM vodila tudi delavnico o ženskem podjetništvu.

»Razumeti moraš svojo moč, vedeti moraš, kako si najbolj produktiven in najučinkovitejši in kako boš to pokazal svojim sodelavcem. Pri vseh teh stvareh moraš biti odkrit. Prav je, da se na delovnem mestu sodelavci pogovarjajo o svojih družinah in otrocih, pravzaprav je to zelo pomembno, saj je vse skupaj način življenja, hkrati pa tako tudi laže usklajuješ obveznosti in si postavljaš prioritete. Ženske je zato treba za podjetništvo spodbujati predvsem v tem smislu,« odgovarja na vprašanje, kako sama spodbuja ženske, da se podajo na podjetniško pot.

Pomembna je osredotočenost in dobra mera humorja

Druga tema, ki se ji bo posvetila na konferenci, je pot od izgradnje startup podjetja do ohranjanja startup kulture v velikih podjetjih. »Zelo pomembna je osredotočenost, vedeti moraš, kaj bi rad dosegel, in temu slediti. Pri Forbsu imamo zelo razvite strategije in metode, kako bomo dosegli neki cilj. Podjetja velikokrat zgubijo fokus zaradi nekega 'sijočega objekta', ki jih spelje na drugo pot, ampak enostavno moraš slediti svoji viziji in poti, ki je prava za podjetje,« je o startupovski kulturi v velikih podjetjih povedala Spieglova. Startupovskega duha pa v Forbsu ohranjajo s teraso na strehi, kjer imajo sestanke, in veliko humorja. »Nimamo namiznega tenisa ali česa podobnega, si pa po elektronski pošti pošiljamo zabavne vsebine, radi se smejemo in smo sproščeni,« opisuje svoje delovno okolje Spieglova, ki se veseli prihoda v Slovenijo, da bo imela priložnost videti, s kakšnimi izzivi in cilji se spopadajo slovenski (mladi) podjetniki ter kako jih lahko primerja s startupi v ZDA. »Slovenija sama se mi zdi kot startup in zanimivo bo videti, kako se razvija in s kakšnimi izzivi se sooča,« dodaja Spieglova, ki ji bodo udeleženci konference PODIM lahko prisluhnili v četrtek.