Ko idejo dobiš, ti kar ne da spati. Zdi se ti, da je samo tvoja in da ti je usojena. Cele dneve in noči razmišljaš o njej in jo ljubosumno skrivaš pred ostalim svetom. Ko pa se le opogumiš in jo razkriješ, pa se pogosto zgodi, da idejo potencialni uporabniki sprejmejo zelo zadržano ali pa se jim zdi celo neumna ali neuporabna. Iz omenjenih razlogov je torej idejo zelo priporočljivo testirati na potencialnih uporabniki preden se sploh lotimo realizacije. Zelo uporabni so že družinski člani in prijatelji. Najbolje je idejo predstaviti osebam, ki nimajo pojma o področju na katerega se ideja nanaša.

Takšne osebe so najboljša referenca o tem, kaj si bo povprečen bodoči uporabnik vaše ideje mislil o vašem produktu in vas. Skozi delo s podjetniškimi skupinam v našem inkubatorju sem nekako izluščil dve ključni prelomnici in en predpogoj, ki vplivajo na uspeh podjetja velikokrat celo bolj kot sama ideja. Prva prelomnica je investicija. Brez nič, pač ni nič. Potrebno je najti vire in jih usmeriti v prave »turbine«. Druga prelomnica pa je vstop na trg. Če kupci niso zainteresirani za produkt je podjetje obsojeno na propad. Predpogoj, da podjetje sploh pride do teh dveh prelomnic pa je kakovostna podjetniška ekipa. Ključni so ljudje, ki se lotijo realizacije ideje.

In ker želimo v našem inkubatorju pomagati socialnim podjetjem na vseh področjih, torej tudi pri vstopu na trg, smo se odločili, da bomo v jeseni v sodelovanju s Slovenskim forumom socialnega podjetništva organizirali sejem socialnih podjetji, ki jim bo omogočil širjenje svoje prodajne mreže. In ravno priprava koncepta jesenskega sejma mi je danes krajšala petkovo delovno popoldne. Potrebno je bilo oblikovati poslanstvo sejma, cilje, strategijo izvedbe, možne lokacije in ob-sejemske aktivnosti. Dopoldne pa sva z Vasjo delala na konceptu promocijske delavnice na temo priložnosti, ki jih ponuja socialno podjetništvo. Delavnico bova v sredo izvedla na Fakulteti za socialno delo in sicer v sodelovanju z Univerzo v Ljubljani. Dorekla sva teme, ki jih bova predstavila. Šlo je precej hitro, saj sva nekaj podobnih delavnic že izvedla. Ta bo posebna predvsem zaradi tega, ker sva kot goste na delavnico povabila, predstavnike slovenskih uspešnih socialnih podjetji, ki bodo predstavili svoje delo. Gostili bomo: Tovarno dela-tekstil, Turistična agencija Premiki in Center ponovne uporabe.

Lahko rečem, da mi je kljub petkovi utrujenosti šlo kar dobro. Zdaj pa končno zaslužen, podaljšan vikend.