Raziskava je pokazala, da v primerjavi z letoma 2010 in 2011 potencial za samozaposlitev po celotni Evropi ostaja praktično na enaki ravni. Trije od štirih vprašanih namreč ocenjujejo, da bo čez deset let v sodobnem poslovnem svetu samozaposlitev enako ali še bolj pomembna kot danes.

Poročilo je pripravilo in objavilo podjetje Amway Europe v sodelovanju s centrom LMU Entrepreneurship Center ob svetovnem tednu podjetništva 2012.

Ugotovitve kažejo, da so samozaposlitvi najbolj naklonjeni anketiranci iz Danske (85 odstotkov), na drugem mestu je Francija (77 odstotkov), na tretjem pa Velika Britanija (75 odstotkov). Samozaposlitvi so najmanj naklonjeni na Madžarskem (47 odstotkov), v Avstriji in Nemčiji (po 35 odstotkov) ter v Španiji (32 odstotkov).

Potencial za samozaposlitev je medtem najvišji v Grčiji. Tam namreč vsak drugi prebivalec vidi samozaposlitev kot dobro priložnost, s katero se je moč vrniti na trg dela, ali kot alternativo brezposelnosti. Povprečje v Evropi znaša 22 odstotkov.

Pozitiven ali nevtralen razvoj pomena podjetništva v naslednjih desetih letih v največji meri pričakujejo prebivalci Danske (94 odstotkov), Avstrije in Velike Britanije (obe po 86 odstotkov) ter Italije in Španije (obe po 85 odstotkov). Le Francija (23 odstotkov), Grčija (22 odstotkov) in Poljska (18 odstotkov) napovedujejo upad pomena podjetništva v sodobnem poslovnem svetu.

Najpomembnejši atributi samozaposlitve za evropske anketirance so neodvisnost od nadrejenega, samouresničevanje, možnost za uresničitev lastnih zamisli in možnosti dodatnega zaslužka. Pomanjkanje začetnega kapitala, nestabilno gospodarstvo in strah pred neuspehom pa so po drugi strani zaznani kot največje ovire za samozaposlitev, še kaže poročilo.