Spletni kupci so drugačni od običajnih potrošnikov, je danes na novinarski konferenci pojasnil Matjaž Robinšak iz raziskovalnega podjetja Valicon. Gre seveda za uporabnike interneta, večinoma v starosti do 40 let, jedro pa predstavlja skupina zelo zahtevnih potrošnikov, katerim nakupovanje pomeni užitek in druženje. "Moramo upoštevati, da imajo spletni trgovci pred sabo veliko bolj zahtevnega potrošnika kot pa splošni trgovci," je dejal Robinšak.

Ti kupci so zelo dobro informirani ljudje, ki znajo poiskati najboljšo ponudbo. Pomembne so jim blagovne znamke, kriterij za nakup pa ni najnižja cena ampak najboljša ponudba po najbolj ugodni ceni. "Tak kupec ne bo kupil najcenejšega prenosnega računalnika, temveč bo kupil Applov računalnik, a to po najnižji ceni," je ponazoril.

Približno 300.000 Slovencev opravi vsaj en spletni nakup mesečno, ne le pri slovenskih tudi tujih spletnih trgovcih. Glede na visoko penetracijo interneta v Sloveniji je ta številka nizka, kot je ugotovil direktor podjetja Preskok Željko Radilović, v spletnem nakupovanju zaostajamo za ostalo Evropo.

Robinšak ocenjuje, da se je rast števila spletnih kupcev pri nas ustavila, se bo pa v prihodnje povečala intenzivnost tovrstnih nakupov, čeprav ne preveč hitro. Če bodo trgovci izboljšali nakupno izkušnjo, bo to dodatno vplivalo na rast spletnih nakupov, je ob tem prepričan direktor spletnega primerjalnika cen Ceneje.si Marin Vladović. "Lahko da je imel nekdo slabo izkušnjo s spletnim nakupom, zato potrebuje nekaj časa, da se opogumi za naslednji nakup," je pojasnil.

Ocenjevanje najboljših spletnih trgovcev je potekalo v organizaciji spletnega primerjalnika cen Ceneje.si ter podjetja Valicon. Zmagovalce so določili na podlagi ocen uporabnikov in strokovne komisije, razglasili pa jih bodo danes zvečer na Brdu v Ljubljani, po koncu konference, na kateri se lahko udeleženci seznanijo z najnovejšimi trendi spletnega nakupovanja ter primeri dobre in slabe prakse tovrstne prodaje.