Ja, tudi s tem se ukvarjamo. Lani smo zato ustanovili inovativno podjetje Replikateh v katerem razvijamo poseben postopek za pretvorbo lesa v bistveno obstojnejši (trajen) kompozitni les. Ta ohrani naravni videz, je vodoodporen, ognjevaren in odporen na biološke dejavnike (škodljivci, plesni, glive). Zdaj smo v fazi izpopolnjevanja tehnologije, naš cilj pa je kasneje inovativno tehnologijo implementirati na najbolj prebojne in oblikovalsko dovršene izdelke iz lesa.

Pa zavrtimo film nazaj! Kako se sploh pride do dobre podjetniške ideje? Načrtno, dolgotrajno in disciplinirano iskanje informacij. S tem se začne. Je pa kar pogosto, da informacijo prinese naključje. Tako je bilo v našem primeru; ključno pa je bilo tudi poznavanje stroke in trendov, da smo postali na informacijo pozorni. Potem jo je treba oceniti in preveriti njeno uporabno vrednost, kar pa ne gre brez pogovorov in socialne mreže. Pogosti obiski spletnih forumov, družabnih in poslovnih dogodkov so kot naročeni za to. Družite in angažirajte se, torej! Za inspiracijo pa iščite nore ideje tudi drugje. Spletni portal TED (Ideas Worth Spreading), na primer, je zbirališče pestre druščine svetovnih podjetnikov, oblikovalcev in gurujev različnih panog. Ko vidiš, da je ideja je lahko bolj nora, kot je človek, dobiš pogum. Pri razvoju lastne ideje pomaga tudi aplikacija oDesk (The world’s largest online workplace), s katero boste lahko delali on-line z ljudmi iz vsega sveta. Saj veste, pomembno je delati in družiti se s sebi podobnimi.

In še nekaj. Da boste iz informacije sploh lahko izluščili svojo idejo, se malo odmaknite iz vsakdanjega vrveža, ki moti pozornost. Šport, meditacija, potovanje, branje, umik na podeželje ... Whatever. Bistvo je v tem, da si nekaj časa sam s seboj, da zamenjaš okolje. Ko v glavi naredi »klik« in se porodi ideja, pa »prečekirajte« interes nosilcev kapitala (tistih, ki lahko pomagajo pri financiranju). Če bi na primer radi denar dobili prek javnih razpisov, k temu pristopite načrtno in s pomočjo strokovnjakov za to. Spremljajte tudi razvojne trende, prioritete razvoja posameznih dejavnosti, strategije podjetniškega okolja in uglednih podjetij. Vse to pomaga pri testiranju in razvijanju ideje. Kot registriran svetovalec vam več o tem lahko povem v kratkem na 7. Slovenskem forumu inovacij (SFI).

Samo imeti idejo pa še ne pomeni imeti tudi denar na računu. Mnogim »wannabe« podjetnikom se že na začetku zatakne, ker ne znajo ideje deliti s tistimi, ki jim lahko pomagajo. Tega vas ne sme biti strah. Idejo je treba deliti, preizkusiti in spraviti v življenje, na trg. In pozor, čeprav je še tako dobra, kot one-man-band ne morete dobiti potrebnega denarja za zagon; razen, če pri tem pomaga kdo iz skupine 3F (Friends, Families, Fools). Zato se je treba povezovati in se včasih tudi odpovedati določenemu deležu v podjetju, ki se ga ustanovi za ta namen. Ali pa se v okviru že obstoječega in uveljavljenega podjetja dogovoriti za dolgoročno sodelovanje. Sodelovanje z akterji odločanja je tudi zelo pomembno, vendar si ne poskušajte odrezati prevelikega kosa pogače ali dobiti preveč pozornosti. Za zdravo poslovno logiko in ljudi z dobrimi idejami pa je vedno dovolj prostora.

Najboljše ideje se porodijo prav v majhnih delavnicah ali garažah. Tako smo tudi mi prišli do svoje - za ustanovitev podjetja Replikateh. Prvo informacijo sem dobil od upokojenega mizarja in restavratorja, s katerim sva sodelovala na projektu ohranjanja kulturne dediščine. Po obisku njegove delavnice sem takoj vedel, da je to » to«! Dokaz, da smo danes na pravi poti, je tudi uvrstitev podjetja med finaliste slovenskega tekmovanja za start-up leta 2012. In za konec še to: mladi bodo z ukinitvijo tv-oddaje Prava ideja izgubili vzor, ki je ravno tako ključen za družbo znanja in razvoj podjetništva.