Septembra bo stekel nov Dnevnikov izbor najboljših zaposlovalcev Zlata nit, v sklopu katerega bo v začetku leta 2015 objavljen tudi razpis za Zlato prakso. V Zlati niti 2013 se je med tri najboljše zlate prakse uvrstila tudi praksa, ki sta jo skupaj uvedla Petrol in ekipa podjetja Neonardi. Petrol je namreč s pomočjo aplikacije JollyDeck izobraževal svoje zaposlene na bencinskih servisih. Predstavljamo jo kot spodbudo podjetjem v razmislek, katere dobre prakse in orodja, na katera so najbolj ponosni, bi lahko v razpisu za Zlato prakso, ki bo potekal v sklopu Zlate niti 2014, predstavili tudi sami in tako pripomogli k izmenjavi dobrih praks.

Namesto delavnic računalniška igrica

Na Hrvaškem Petrolova mreža obsega 88 bencinskih servisov, na njih pa je zaposlenih več kot 650 sodelavcev. Za izobraževanje zaposlenih na bencinskih servisih pripravljajo veščinske delavnice, ki potekajo v živo, inštruktorji imajo reden stik z zaposlenimi na terenu in jih periodično trenirajo, obveščajo ter jim osvežujejo znanje o vsem, kar je povezano z izdelki in prodajnim postopkom. Na drugi strani pa s pomočjo spletnega komuniciranja zaposlene redno obveščajo predvsem o kratkotrajnejših in aktualnejših temah.

Decembra 2013 pa so se na podlagi izkušenj z uporabo aplikacije JollyDeck v projektu internega marketinga odločili za izvedbo učne kampanje s področja maloprodaje, in sicer za gume, goriva ter reklamacijski postopek. V izobraževanje so vključili vseh 650 zaposlenih. Njihov cilj je bil osvežiti in utrditi znanja, ki jih zaposleni že imajo. Pri tem sta bila bistvenega pomena doseg (v izobraževanje naj bi bilo vključenih čim več zaposlenih) in možnost merjenja učinkov izobraževanja, za kar se je JollyDeck izkazal kot idealna rešitev.

JollyDeck je spletna platforma, ki rešuje vprašanje učinkovitega izobraževanja zaposlenih v kratkem časovnem obdobju. Z uporabo elementov, ki jih poznamo iz sveta družabnih iger na spletu, postane učenje zabavna izkušnja, ki jo želijo zaposleni čim večkrat ponoviti. Ključ uspeha platforme je v tem, da se učenje dogaja v večkratnih kratkih časovnih obdobjih, zaposleni torej učni vsebini ni izpostavljen samo enkrat v dolgi učni seji.

Petkrat večji odziv

Učno kampanjo so izpeljali med 11. in 18. decembrom. Sodelujoči so imeli torej možnost igrati osem dni, dostop do aplikacije pa je bil vsem zagotovljen na delovnem mestu. Ves čas so imeli vpogled v metrike uspešnosti, pripravili pa so tudi nagradni sklad kampanje za najboljše tri udeležence, prav tako so s simboličnimi nagradami razveselili najboljše udeležence po geografskih območjih.

In kako uspešen je bil ta pristop? Stopnja odziva uporabnikov je bila 70-odstotna, kar je vsaj petkrat večji odziv, kot ga beležijo orodja za komuniciranje in učenje. Vsak dan je učno aplikacijo uporabljalo stabilno število udeležencev – več kot 180 na dan oziroma 28 odstotkov vseh. Uporabniki so v povprečju porabili 22 minut na dan za udeležbo v JollyDecku. Skupno je bilo zaključenih 15.807 iger (absolutno povprečje torej 33 iger na registriranega udeleženca), skupina je opravila skupno 461 ur izobraževanja.

Po zaključku izobraževanja so izvedli anketo o zadovoljstvu zaposlenih, v kateri je 80 odstotkov tistih, ki so podali odgovor, označilo, da jim je tak način učenja všeč, 15 odstotkov pa, da jim je nadvse všeč.

Učno kampanjo so mesec dni pozneje ponovili tudi na vseh BS na območju Bosne in Hercegovine z več kot 190 zaposlenimi, kjer so se metrike uspešnosti še izboljšale. »Veselijo nas pozitivni odzivi sodelavcev, ki sta jim všeč tako tekmovalni kot učni del procesa,« poudarjajo na Petrolu. jpš