Šola namreč z januarjem 2015 uvaja nov program Sodobni trendi v menedžmentu turizma. »V srednji in vzhodni Evropi doslej ni bilo izobraževalnih programov za top menedžment v turizmu. Na IEDC – Poslovni šoli Bled, kjer imamo izkušnje s podajanjem novih znanj na zahtevnem poslovnem nivoju z mednarodno razsežnostjo, je odločitev za pripravo programa Sodobni trendi v menedžmentu turizma razumljiva.«

Katere smernice morajo vodilni na področju turizma posebno pozorno spremljati in se seveda nanje odzivati?

Strokovnjaki opažajo nove trende, kot so na primer samostojno načrtovanje dopusta, izobraževalne počitnice in aktivne rekreativne počitnice. Na načrtovanje potovanj bo vedno bolj vplivala tudi okoljska ozaveščenost. Svetovno priznani strokovnjak za marketing dr. Luiz Moutinho pravi, da analize kažejo, da se zlasti pod vplivom okoljskih sprememb razvija povsem nov tip turističnega potrošnika. Materialistične vrednote mu ne pomenijo več toliko. Ta »novi potrošnik« ne bo zvest uporabnik marketinških orodij široke porabe in ne standardnih paketov. Zahteval bo personalizirano obravnavo in avtentična doživetja. Po drugi strani vedno več ljudi potuje, kar je posledica globalizacije, internetnih zmožnosti in poenostavitve logističnih storitev. To so le nekatera gibanja, ki pomembno vplivajo na turistični sektor in so po mnenju strokovnjakov s tega področja indikatorji naraščajoče potrebe po dodatnem izobraževanju strokovnih delavcev.

Zakaj ste program pripravili prav s Termami Tuhelj?

Terme Tuhelj na Hrvaškem smo prepoznali kot kakovostnega partnerja, ki ima pomemben vpliv na razvoj turizma na Hrvaškem in razvejano mrežo kontaktov s turističnimi organizacijami. Je tudi zanimiva turistična destinacija, ki postavlja nove standarde in razvija novo ponudbo celoletnega turizma. Po sklenjenem sodelovanju se bo tako program delno odvijal na IEDC – Poslovni šoli Bled, delno v Termah Tuhelj.

Koga s programom nagovarjate, za koga so ta znanja nepogrešljiva?

Program je namenjen menedžerjem, ki delajo v turizmu, predstavnikom turističnih organizacij in strokovnjakom s področja turizma, predstavnikom vladnih organizacij in uradov, ki delujejo in odločajo o razvoju turizma, podjetnikom, ki gradijo lasten turistični posel in želijo nadgraditi svoje znanje, se seznaniti z novimi trendi in tem, kako jih upravljati.

Program poteka po modulih. Katerih?

Študij bo potekal modularno, v petih delih. Prvi se bo začel sredi januarja prihodnje leto. Pomembno je, da študij slušatelje usmerja naprej, v smislu »spoznaj nove trende v turizmu in oblikuj nove«. Zato bodo med obravnavanimi temami tudi napoved in prihodnje strategije na področju turizma, virtualne tehnologije v turizmu ter seveda vodenje sprememb in trajnostni razvoj organizacijske odličnosti.

Predavatelji prihajajo s priznanih poslovnih šol v Veliki Britaniji, Avstraliji, na Danskem in v ZDA. Kdo vse bo torej predaval?

Akademski zbor šteje 12 tujih profesorjev. Gotovo bo dal svojevrsten pečat študiju prof. Luiz Moutinho z Univerze v Glasgowu, svetovno znan profesor marketinga in mednarodni strokovnjak na področju turizma. Virtualne tehnologije v turizmu bodo slušatelji obdelovali s prof. Dimitriosom Buhalisom z Univerze v Bournemouthu v Veliki Britaniji. Tukaj so še priznani profesorji kot Anne-Mette Hajalager iz Danske, na področju inovacij v turizmu, Scott McCabe s Poslovne šole v Nottinghamu v Veliki Britaniji, ki bo predaval, kako pritegniti deležnike v turizmu, Ronald Ballantyne z Univerze Glasgow Caledonian v Veliki Britaniji, za trženje v turizmu, dr. Nicholas Wake s Poslovne šole Warwick, prav tako iz Velike Britanije, Danny Szpiro s Poslovnega inštituta Jacka Welcha v ZDA, če jih omenim le nekaj.

Kaj pa praktiki, od kod vse prihajajo?

V največji meri prihajajo iz regije Alpe-Adria pa tudi širše iz srednje in vzhodne Evrope. Naše ambicije so, da predstavimo najboljše prakse pri nas in po svetu.

Program ni namenjen samo turističnim delavcem in ljudem, katerih dejavnost se prepleta tudi s področjem turizma, ampak tudi predstavnikom vlade, ki delajo na tem področju, kot pojasnjujete. Zakaj?

Seveda je namenjen tudi njim, saj sta turizem kot gospodarski sektor in vlada, ki ureja to področje, postavljena pred enake izzive. In konkurenčnost lahko izboljšata le skupaj.

Ali je program primeren tudi za vodilni kader, ki si pač enostavno želi samo nove izzive v karieri?

Tako je. Vsekakor je primeren tudi za vodilni kader, ki si želi več znanja, novih poznanstev in sprememb v karieri.

Kje vidite prednosti vašega programa, saj jih nekaj na temo menedžmenta v turizmu tudi v slovenskem prostoru že poteka?

Omenila sem že mednarodni profesorski zbor, ki prinaša širino, drugačen pogled in novejše izsledke, ki jih delijo in prenašajo na slušatelje. In seveda tudi mednarodnost udeležencev. Izmenjava izkušenj je zelo pomembna.

Vodilo študija, ki ga ponuja IEDC – Poslovna šola Bled, je osredotočenost na znanje in ideje, ki so poglavitne za uresničevanje novih vizij in preboj na trgu. Želimo, da bi bili naši udeleženci po končanem študiju sposobni ne samo slediti, ampak vplivati na trende v turizmu, jih ustvarjati!

Pomembno je tudi medsebojno povezovanje slušateljev, kajne?

Vzpostavljanje stikov in povezovanje je izjemno pomembno in ena od dragocenih pridobitev, zlasti v poslovnem svetu. Znanstva in vezi, ki jih vzpostavimo med daljšim in intenzivnim študijskim sodelovanjem, so lahko nekaj posebnega, če jih le znamo vzdrževati. Doslej so študirali pri nas udeleženci iz 75 držav. Povezani so v klube alumnov v petnajstih državah in to je fantastičen potencial za sodelovanje, učenje in posel.