V Oraclu, ki po svetu zaposluje 115.000 ljudi, so mlade sprejeli predstavniki marketinškega oddelka, ki so predstavili, kako potekajo kampanje in oglaševalske akcije za njihove hardverske in softverske rešitve za podjetja. Kot je dejal Steve Pinedo, v podjetju krize pravzaprav niso občutili, saj podjetja ravno v tem času največ pozornosti posvečajo inovacijam in optimizaciji svojih sistemov. Kar 70-90 odstotkov pa sploh ne izkorišča polnega potenciala, ki jim ga ponuja IT sektor. Oraclov največji konkurent je IBM, sledijo HP in še nekateri nišni konkurenti. In ta boj se v ZDA kaže še precej bolj očitno kot v Sloveniji, saj se lahko v oglasih neposredno primerjajo in potencialnim strankam sporočajo, kako boljši so od konkurence. Na Oraclu pravijo, da je takšno agresivno oglaševanje tudi precej učinkovito, njihova osebnost pa je tudi, da so vsi oglasi enotni, črni tisk na beli podlagi z redeče izpostavljenimi prednostmi pred konkurenti. Gre za predstavljanje dejstev, pravijo v podjetju, zato kakšnih oglasov s posebno zgodbo pri njih ne boste zaznali.

Da je Oracle povsem drugačen od podjetij, kot so Google, Facebook ali Twitter, kaže tudi njihov odnos do zaposlenih. Če želi kdo oditi, jih namreč ne prepričujejo, naj ostanejo, še posebno ne z denarjem, saj menijo, da je vsak zaposleni nadomestljiv. So pa pristaši tega, da se zaposleni v svojem okolju gibajo in delajo različne stvari ter tako bolje spoznajo posel, ki ga opravljajo. Prav tako ne stigmatizirajo neuspeha in napačnih odločitev zaposlenih, da so te le sprejete odločno. V tako velikem sistemu se moraš namreč držati strategije, biti konsistenten in vztrajen, so povedali sogovorniki.

Oracle sicer sodeluje tudi s startup podjetji oziroma jih v primeru, da potrebujejo produkt, največkrat prevzamejo ali pa zgolj kupijo njihovo intelektualno lastnino. Na podoben način se po svetu širijo tudi v Ketchumu, še posebno, če agencija dobro dela. V tem primeru tudi obdržijo njihovo prvotno ime, kot je denimo slovenski Formitas, je povedala tamkajšnja asistentka v kadrovskem oddelku Amy Sadek. Agencija je sicer z več kot 100 pisarnami prisotna v 70 državah in šteje okoli 3000 zaposlenih.

Ketchum deluje na različnih področjih, na medijskem, brand marketingu, prehrani, tehnologiji, medicini in korporativnem marketingu. Po kratkih predstavitvah vsakega sektorja je Sadekova mladim marketingarjem dala nekaj nasvetov, kako iskati službo oziroma na kaj so sami pozorni pri novačenju kadrov. Pri tem je izpostavila objave na družbenih omrežjih, saj tiste, na čigar profilih najdejo neprimerne objave, takoj odslovijo, sicer pa je pomembno, da spremljajo svoje področje, se povezujejo z ljudmi iz svoje panoge in pozanimajo o podjetju, v katerem bi radi delali.

Podjetje sicer veliko dela na organizacijski kulturi in povezovanju sodelavcev, še posebno v lokalnih pisarnah. Ta v San Franciscu ima denimo veliko skupno kuhinjo, v kateri si v popoldanskem času kdaj prviščijo margerite in hot doge, v poletnem času pa za zaposlene organizirajo tudi piknike. Poskrbijo pa tudi za udobje zposlenih, ki se pred kakšnim pomembnim sestankom lahko stuširajo, ali si pa med napornim delavnikom odpočijejo in zadremajo v sobi s kavčem. Sadekova je povedala, da zaposlenim plačajo tudi različna izobraževanja, ne nujno povezana s področjem, s katerim se ukvarjajo, imajo pa tudi organizirano Ketchum univerzo, v sklopu katere zaposlene spodbujajo k izobraževanjem tako, da zbirajo točke in do konca leta zberejo vsaj minimalno število točk.

Zanimivo je, da v Ketchumu niso užaljeni, če želi kdo zapustiti podjetje, še več, celo pomagajo jim priti do nove zaposlitve. Če pa sami niso zadovoljni z delom kakšnega od sodelavcev, pa se z njimi nekajkrat pogovorijo, nato pa jim dajo mesec ali dva poskusne dobe, da se lahko ponovno izkažejo.

Mladi marketingarji so torej v enem dnevu obiskali zelo različni podjetji, ko sem jih spraševala, v katerem se bolj vidijo, pa so dejali, da jih v Oraclu zanima predvsem sistem marketišnkih kampanj in prodaje izdelkov, v Ketchumu pa sta jih pritegnila predvsem kreativnost in bolj sproščeno ter živahno delovno okolje.