Komunikacija, talenti, motivacija

Na vrsto učinkovitih in praktičnih kadrovskih pristopov so opozorili na 2. Forumovi kadrovski konferenci. Založba Forum Media, ki je pripravila konferenco, je udeležencem poskušala ponuditi čim več odgovorov in rešitev za njihove težave ali dileme z več vsebinskimi sklopi predavanj in delavnic. Tako so spregovorili o ustvarjanju okolja za uspešen razvoj talentov, o učinkoviti komunikaciji, motiviranju v krizi in o spodbujanju generacije Y, iskanju notranjih rezerv v kadrih, med predstavitvijo izsledkov Zlate niti pa sta dr. Maja Makovec Brenčič in mag. Matevž Rašković z ljubljanske Ekonomske fakultete vnovič opozorila na dejstvo, da uspeh podjetja na trgu središči oziroma zagotavlja človek.

Kot ugotavljata v analizi najboljših slovenskih zaposlovalcev Dnevnikovega izbora Zlata nit, je pri njih trikotnik inovativnost-človeški viri-trženje še vedno izjemno trden in pridobiva notranjo moč. Ni namreč zanemarljiv podatek, da je dodana vrednost podjetij, ki so bila letos na seznamu najboljših zaposlovalcev, 60.392 evrov na zaposlenega, kar je skoraj četrtino več kot pri Zlati niti 2007.

Najprej pometli pred lastnim pragom

Kakšne pristope v internem komuniciranju uporabljajo v podjetjih, je pokazala okrogla miza, kaj privede do inovativnih kadrovskih praks in kakšne dobrobiti imajo zaposleni in podjetje, pa je pojasnila peterica finalistov izbora Inovativna kadrovska praksa (IKP). "Najprej smo pometli pred svojim pragom, saj se zavedamo, da lahko k čistejšemu okolju in boljši družbi pripomoremo vsi predvsem tako, da začnemo pri sebi," je med predstavljanjem Simobilovega projekta Re.misli pojasnila Tamara Valenčič, vodja službe za korporativno komuniciranje in razvoj zaposlenih. Re.misli je izmed 18 prijavljenih projektov, primerov in praks namreč izborno komisijo najbolj prepričal. "Način, kako se Si.mobil ukvarja z razvojem kadrov in pri tem upošteva tudi širše družbeno okolje, predstavlja zgled in navdih slovenski in mednarodni javnosti," je menila izborna komisija Zlate niti 2008, ki je Simobilu prav za Re.misli marca podelila priznanje za inovativnost in družbeno odgovornost. Ob Simobilu so inovativne kadrovske prakse predstavili tudi BTC, poslovna skupina Mercator, Ozara in Telekom. V BTC so s projektom Ideje z vizijo poskrbeli za večjo stopnjo inovativnosti v podjetju, z njim pa še bolj povezali zaposlene, ki imajo močnejši občutek, da prispevajo k razvoju družbe, poskrbeli so tudi za hitrejši prenos pobud v prakso. V prihodnosti nameravajo vanj vpeti tudi poslovne partnerje, obiskovalce in oblikovalce javnega mnenja. Mercatorjeva Fundacija za pomoč zaposlenim zaradi ogroženega zdravja, socialne stiske ali ogroženosti zaradi naravnih nesreč deluje tretje leto. Z njo lajšajo socialno-ekonomske stiske zaposlenih, prispevajo k lažjemu premagovanju bolezni, spodbujajo solidarnost med zaposlenimi in tako izražajo, da so družbeno odgovorno podjetje.

Za lažje učenje

V Ozari, storitvenem in invalidskem podjetju so skupaj s Fakulteto za elektrotehniko, računalništvo in informatiko Univerze v Mariboru izdelali IKT (informacijsko-komunikacijsko tehnologijo), ki s pomočjo posnetih predavanj olajša izobraževanje. Projekt je nastal kot podpora pri izobraževanju gluhih, naglušnih, slepih in slabovidnih, primeren pa je za vse, ne le invalide. Telekom pa je na konferenci predstavil Managerjevo namizje, ki zagotavlja vodjem stalen dostop do ažurnih podatkov zaposlenih v organizacijski enoti, ki jo vodijo.

"Posel smo ljudje. Drugi viri, materialni in finančni, so mrtev kapital, ki oživi šele, ko ga človek vključi v proces oplajanja. Slednje vse bolj razumemo tudi v poslovnih okoljih. Produktivnost in kakovost namreč nista več dovolj za trajnostni uspeh. Zato se pospešeno iščejo učinkoviti pristopi in metode za prehod iz učečih v misleča poslovna okolja. V mislečih je namreč človek prek ustvarjalnosti in inovativnosti osrednji nosilec dodane vrednosti. Prav tega prehoda iz kakovosti v inovativnost pa teorija še ni ustrezno oplemenitila, zato so za vodenje dobre prakse ključni viri znanja. Prav pri slednjem igra nagrada inovativna kadrovska praksa izredno pomembno vlogo," meni magistra Violeta Bulc iz Vibacoma. Po njenem mnenju IKP ustvarja pogoje za razvoj napredne kadrovske teorije in infrastrukturo za kakovostno izmenjavo znanja, izkušenj, modrosti in drznih prebojev tako v razmišljanju, načinu dela kot tudi aplikabilnosti.

Vodja je pomemben

Optimističen naboj izraža tudi član komisije Brane Gruban iz ABC, ki je opozoril, da je letošnje žiriranje kadrovskih praks pokazalo opazen premik v primerjavi z lanskimi primeri. Občutno večji poudarek je dan strateškim razsežnostim kadrovske funkcije, izrazit napredek je v rabi informacijsko zahtevnih tehnoloških rešitev, izrazite so komunikacijska, socialna in humanistična nota projektov. "Zavest o vlogi linijskih vodij pri implementaciji novih kadrovskih praks dopolnjujejo tudi vse bolj proaktivni programi usposabljanja teh vodij. Ne nazadnje se vsaj v ozadju že kažejo premiki k pozitivni namesto k negativni psihologiji motivacije zaposlenih in vnovičnemu spoznanju, da s(m)o strategija pač... ljudje."

Na to, kako pomembno vlogo pri motiviranju ljudi imajo vodje, je pred podelitvijo nagrad finalistom opozoril tudi dr. Vlado Dimovski s katedre za management in organizacijo Ekonomske fakultete Ljubljana, ki je spregovoril o avtentičnem vodenju.

Izjave finalistov si oglejte na http://www.dnevnik.si/video/3581, fotogalerijo pa na http://www.zaposlitev. dnevnik.si/aktualno.