Na trgu domačih prodajalcev električne energije se obeta prva večja združitev.

Elektro Celje in Elektro Gorenjska sta namreč pred kratkim podpisala pismo o nameri za povezovanje dveh njunih hčerinskih podjetij za trženje električne energije: Elektro Celje (EC) Energije in Elektro Gorenjska (EG) Prodaje. Zeleno luč za začetek resnejših pogovorov o združevanju obeh podjetij naj bi že prižgala tudi nadzorna sveta Elektra Celje in Elektra Gorenjska. V prihodnjih dneh naj bi se končali vzajemni skrbi pregledi obeh podjetij. Še ta mesec pa naj bi vloga za presojo skladnosti koncentracije romala na Agencijo za varstvo konkurence (AVK).

Uradnih informacij o združitvi včeraj ni bilo mogoče dobiti. Na Elektru Celje, ki ga vodi Rade Knežević, so nam pojasnila obljubili za danes. Direktor Elektra Gorenjska Bojan Luskovec pa podrobnosti povezovanja v tej fazi še ne želi komentirati. A razlogov zanj ni težko uganiti. EC Energija in EG Prodaja sta tako kot preostala tri državna podjetja za trženje električne energije po izločitvi iz elektrodistributerskih podjetij ostala kapitalsko šibka, zato bi na dolgi rok potrebovala partnerja. Hkrati ju v povezovanje sili tudi velika razdrobljenost domačega trga, padec marž in tudi dosedanji propadli poizkusi povezovanja. Še lani so v Kranju resno načrtovali prodajo 50-odstotnega deleža v EG Prodaji Holdingu Slovenske elektrarne (HSE). Za to so pridobili tudi soglasje AVK, a je posel padel v vodo zaradi težav, ki jih ima HSE s Termoelektrarno Šoštanj (TEŠ) in Premogovnikom Velenje. V Celju so se kratek čas dogovarjali o povezovanju z Elektro Energijo, ki je v lasti Elektra Ljubljana, a je ta ideja hitro padla v vodo.

Kot smo neuradno izvedeli, naj bi se EC Energija in EG Prodaja po načrtih združila v novo podjetje. Velikost lastniških deležev naj bi Elektro Celje in Elektro Gorenjska določila na podlagi cenitev obeh podjetij za prodajo električne energije. Iz tega je mogoče sklepati, da bo imel večinski delež v novem podjetju Elektro Celje. EC Energija je namreč po vseh kazalcih precej večje podjetje od EG Prodaje.

Združeno podjetje bi postalo drugi največji igralec na trgu prodaje električne energije končnim odjemalcem. Na njem bi zasedlo približno petinski delež, s čimer bi prehitelo Elektro Energijo, ki po podatkih Agencije za energijo zaseda dobrih 17 odstotkov trga. Pred novim podjetjem bi bil le Gen-I s 25,7-odstotnim deležem. Še večji, okoli 24 odstotkov, bi bil tržni delež združenega podjetja na trgih gospodinjskih odjemalcev, kjer bi bilo tesno za petami Elektro Energiji, in vseh odjemalcev na distribucijskem omrežju (22 odstotkov). Na njem je tržni delež EC Energije lani zrasel (za 1,6 odstotka), EG Prodaje pa za malenkost padel (za okoli 0,2 odstotka). Združena EC Energija in EG Prodaja bi na leto ustvarila več kot 160 milijonov evrov prihodkov.