Družba za upravljanje terjatev bank (DUTB) v teh dneh prevzema nekatere nasedle terjatve Probanke, okrepljeno pogajalsko moč pa bo vodstvo slabe banke očitno najprej preizkusilo v Avtotehni.

V dogovoru z nekaterimi drugimi bankami upnicami je DUTB včeraj odstopil od dogovora o finančnem prestrukturiranju in na sodišče vložil predlog za začetek prisilne poravnave Avtotehne. Prek tega postopka nameravajo v slabi banki prevzeti popolni nadzor nad Avtotehno in razlastiti dosedanje lastnike. Gre za menedžerje s predsednikom upravnega odbora Jordanom Kocjančičem na čelu in za velenjskega poslovneža Tomaža Ročnika. Skupaj s prevzetimi terjatvami Probanke in Abanke Vipe, ki naj bi jih DUTB po nekaterih napovedih prevzel do konca prihodnjega meseca, imajo po navedbah naših virov v slabi banki dovolj glasov, da sami potrdijo postopek.

Izvršni direktor in prek družbe Hat solastnik Avtotehne Peter Štrbenk predloga DUTB včeraj ni želel komentirati, češ da z njim ni seznanjen. Ob tem je zatrdil, da Avtotehna ni insolventna in da tekoče plačuje vse svoje obveznosti. Iz njegovih pojasnil sicer izhaja, da so se v Avtotehni z bankami poskušali dogovoriti o sanaciji izven insolvenčnih postopkov, vendar je bilo za DUTB to očitno nesprejemljivo.

Koliko terjatev namerava DUTB pretvoriti v kapital Avtotehne in kakšen je dejanski finančni položaj holdinga, ni znano. Konec lanskega leta je imela matična družba Avtotehna uradno za 17 milijonov evrov kapitala in skoraj 90 milijonov evrov finančnih obveznosti, vendar naj bi trenutno dolgovi Avtotehne že presegali njeno premoženje. Neodvisni pregled finančnega stanja, ki so ga že pred meseci zahtevale banke, naj bi namreč odkril, da bi morala Avtotehna oblikovati za več milijonov evrov dodatnih oslabitev različnih finančnih naložb in nepremičnin, kar bi popolnoma izničilo njen kapital.

S pretvorbo dela posojil v kapital naj bi DUTB pokrila ta primanjkljaj in izboljšala finančni položaj Avtotehne, s tem pa dobila tudi potreben čas za nadzorovano prodajo premoženja. V okviru postopka prisilne poravnave naj bi se banke dogovorile tudi za dolgoročno reprogramiranje posojil hčerinskih podjetij Avtotehne, med drugim proizvajalcu umetnih brusov Swatycomet. Temu letos v plačilo zapade za kar 12,5 milijona evrov finančnih obveznosti, ki pa jih družba s tekočim poslovanjem ne bo mogla odplačati. Dolgoročno reprogramiranje posojil je sicer v interesu vseh upnic Avtotehne, ki se bodo v pretežni meri poplačale prav s prodajo te naložbe. Na deležu Avtotehne v Swatycometu imajo DUTB, Abanka Vipa, Banka Koper, Probanka, Raiffeisen banka, banka Sparkasse in NLB skupno vpisanih za več kot 70 milijonov evrov zastavnih pravic.

V Avtotehni so pred časom že poskušali prodati Swatycomet, vendar je prodajni postopek zaradi prevelikih razhajanj v ceni propadel. V Avtotehni so namreč za svojo najpomembnejšo hčerinsko družbo pričakovali okoli 70 milijonov evrov, medtem ko so jim potencialni kupci zanjo ponujali približno polovico manj. Poslovanje mariborske družbe se je letos nekoliko izboljšalo. Po lanskem padcu so prihodki Swatycometa v prvih petih mesecih za tri odstotke presegali načrte in znašali slabih 35 milijonov evrov, medtem ko jim je že lani čisti dobiček uspelo potrojiti na 1,8 milijona evrov.