Družba Seaway, ki izdeluje plovila, je v resnih finančnih težavah, vedno manj pa je tistih, ki verjamejo, da se bo iz njih uspela izvleči v sedanji obliki. Poleg gospodarske krize, ki je močno udarila v navtični industriji, je k njihovemu zaostrovanju v veliki meri prispeval tudi spor med lastniki: družbo KD Group Matjaža Gantarja in bratoma Jakopin. Prav eden od njiju – Japec Jakopin, ki vodi nadzorni svet Seawaya Designa – naj bi z nekaterimi napačnimi poslovnimi odločitvami v preteklosti veliko pripomogel k finančnim težavam.

Prva od njih naj bi bila izdelava večjih jadrnic shipman. Poleg tega, da izdelava tovrstnih plovil terja več časa, zahteva tudi višje vložke obratnega kapitala. V primerjavi z obdobjem pred finančno krizo pa je dolžniške vire pri bankah zdaj težko pridobivati. Druga večja napaka je bila selitev dela proizvodnje v italijanski Tržič (Monfalcone), kjer je družba izdelovala jadrnice shipman. Tam Seaway ni vztrajal dolgo, naložbo pa je prodal francoskemu konkurentu Beneteauju.

Po umiku iz Italije so se v Seawayu odločili za skoraj štiridesetmilijonsko naložbo v gradnjo razvojnega centra za nove materiale, pogone in tehnologije v Puconcih. Pri tem je država na novo ustanovljenemu podjetju Razvojni center za nove materiale, pogone in tehnologije (RC NMPT), ki se je kasneje preimenovalo v Seaway Yachts, odobrila 14,53 milijona evrov nepovratnih sredstev. Od teh je družba prejela že 11,33 milijona evrov. Medtem ko tričetrtinski lastniški delež Seawaya Yachtsa obvladujejo osebe, povezane z bratoma Jakopin, je preostali delež v lasti Seawaya Designa.

Objekt v Puconcih je bil po zapletih pred kratkim zgrajen. Toda po naših informacijah družbi SGP Pomgrad, ki je gradila novo tovarno, Seaway dolguje še približno milijon evrov. Terjatev ima SGP Pomgrad zavarovano z izvršnico. To pomeni, da lahko zahteva poplačilo dolga neposredno s transakcijskega računa Seawaya. Poleg obveznosti do SGP Pomgrada so v plačilo zapadle tudi obveznosti do več drugih dobaviteljev, zatrjujejo naši viri. Pri tem dodajajo, da naj bi Seaway v kratkem potreboval najmanj milijon evrov svežega kapitala.

Medtem ko naj bi okoli 60 delavcev Seawaya prejelo avgustovsko plačo, več kot sto delavcev Seawaya Yachtsa še ne ve, kdaj jo bo dobilo. Direktor Seawaya Designa Fabrizio Korošec, ki usmerja vse aktivnosti tudi v Seawayu Yachtsu, je na včerajšnjem kriznem sestanku delavcem pojasnil, da jih bodo izplačali takoj, ko jim bo uspelo zbrati sredstva, kar pa se ne bo zgodilo še ta teden.