Usoda cestnoprevozniške družbe TIB Transport iz Ilirske Bistrice, in z njo 226 delovnih mest, visi na nitki.

Čez manj kot tri tedne se izteče rok, do katerega mora vršilec dolžnosti direktorja TIB Transporta Zlatko Jenko pridobiti soglasje največjih upnikov za spremembo načrta finančnega prestrukturiranja in konverzijo večmilijonskih obveznosti v kapital. S tem bi razlastili dosedanjega lastnika, podjetje Recigum v lasti neznanega Mariborčana Elvirja Žilića, neuradno osebnega šoferja Samida Osmanovića. Odpisali bi tudi dolgove, ki so jim jih naprtili nekdanji lastniki, a načrt je zaradi »neodzivnosti in neodgovornega obnašanja« upnikov pod vprašajem.

Davčna uprava RS (Durs), ki od TIB Transporta zahteva več kot 1,4 milijona evrov, za takšno odločitev potrebuje sklep vlade. V Abanki Vipi, kjer terjajo okoli 1,5 milijona evrov, so jih odslovili, ker da se trenutno ukvarjajo z združevanjem in reorganizacijo, njihovo kreditno mapo pa da bodo po soglasju evropske komisije prenesli na slabo banko. Tam pa se ne morejo vključevati v postopek glede terjatev Abanke Vipe do TIB Transporta, saj za to do prenosa posojil nimajo pravne podlage. Tu je tudi Hypo Leasing z dvema milijona evrov terjatev, ki ironično čaka na odločitev države in DUTB.

Če upniki najkasneje do 12. avgusta ne bodo izdali soglasij h konverziji, ki jo je TIB Transport predvidel že v marčevskem načrtu finančne sanacije, bo družbo doletel enak bridki konec kot oba nekdanja lastnika, Skupino Viator&Vektor in Bubnič Transport. »Če prisilna poravnava pade, se bo to zgodilo iz procesnega in ne vsebinskega razloga,« je poudaril Jenko in opozoril tudi na nenavadno kratke zakonske roke za izpeljavo predvidenih postopkov. Vsebinskih razlogov proti konverziji po njegovem ni. Durs ima 1,4-milijonsko terjatev zavarovano s hipoteko na premoženju TIB Transporta. Zato s prisilno poravnavo ne bi izgubil, le pridobil.

Durs je trenutno v mnogo boljšem položaju kot v času pred prisilno poravnavo. Takrat je imel nezavarovane vse terjatve in bi brez njihove konverzije izgubil milijon evrov. Takoj po začetku postopka si je priboril ločitveno pravico na nepremičninah TIB Transporta in je zdaj zavarovani upnik. Zato morajo v družbi tudi spremeniti načrt finančnega prestrukturiranja. Durs ima na mizi predlog, po katerem bi 70 odstotkov od 850.000 evrov terjatev iz naslova DDV pretvoril v kapital, preostalo skupaj s prednostnimi terjatvami iz naslova prispevkov pa bi prejel v celoti z obrestmi v obdobju štirih let. »O konverziji terjatve ne odloča Durs, temveč o tem odloča vlada na predlog pristojnega ministrstva, usklajenega z ministrom za finance,« so povedali na Dursu.

Tudi sicer znesek, ki bi se mu moral Durs odpovedati v zameno za lastniški delež v TIB Transportu, za nekajkrat presega škodo v primeru stečaja. Kot zagotavlja Jenko, bi bilo na leto za dva milijona evrov manj izhodnega DDV, za okoli 1,5 milijona evrov manj davkov in prispevkov in dodatnih več kot 2,2 milijona evrov izpadlih neto plač. Od pristojnih služb je pridobil tudi podatke o predvidenih socialnih transferjih za 800 do 900 prebivalcev, in sicer zaposlenih, kooperantov in družinskih članov. Na leto bi stroški za državo znašali skoraj 4,5 milijona evrov.

Da pri reševanju TIB Transporta ne gre za podaljševanje agonije družbe in metanje državnega denarja skozi okno, Jenko utemeljuje z velikim interesom za nakup družbe. V zadnjem obdobju naj bi tako več potencialnih strateških partnerjev ponudilo nezavezujoče ponudbe. Dva naj bi se obrnila na DUTB s prošnjo za odkup terjatev, eden pa na Hypo Leasing. Najnižja ponudba je bila za dva milijona evrov višja od dolga, ki bi ga prej omenjeni upniki pretvorili v kapital, poudarja Jenko. Tako bi s prodajo celo zaslužili.